Syndrom porzuconego koszyka
Syndrom porzuconego koszyka
Mój sklep odnotowywuje bardzo duzy odsetek takich włąsnie zachowac jak w tytule wątku… Nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzic. No bo skoroż klient w ogóle włozył produkt do koszyka to chyba nie o cene tutaj chodzi… Był zdecydowany i nagle odpuścił i takich sytuacji jest dosyc dużo czego zupełnie nie rozumiem. Jakies porady na co zwrócic uwage?
Re: Syndrom porzuconego koszyka
ewidentnie masz jakiś problem przy samym końcu transakcji. moze wymagasz zakładania konta i podawania jakichs skomplikowanych danych co ludzi odstrasza albo sie im zwyczajnie nie chce
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 18 sie 2015, 13:40
Re: Syndrom porzuconego koszyka
Powody porzucenia koszyka w sklepie internetowym mogą być różne: od zbyt wysokich kosztów dostawy, przez konieczność logowania, na którą zwróciła uwagę moja przedmówczyni, po błędy techniczne w działaniu strony (np. zbyt długie ładowanie). Czasem klienci rezygnują z zakupu, bo na końcowym etapie znajdują informację, która się nie spodoba, np. brak preferowanej opcji płatności albo nieatrakcyjne warunki ewentualnych zwrotów towaru. Przydałby się szczegółowy audyt, który pozwoli odnaleźć błędy na stronie i te elementy, które wymagają poprawy. Nasi specjaliści chętnie go dla Ciebie wykonają. Następnie warto pomyśleć o remarketingu, który dobrze sprawdza się w sytuacjach porzucenia koszyka. Przy jego pomocy możesz ponownie dotrzeć do klientów, którzy już raz byli zainteresowani ofertą twojego sklepu i zachęcić ich do dokończenia zakupów.
Re: Syndrom porzuconego koszyka
Tak właśnie bywa, problem przy logowaniu, lub płatności coś tu ewidentnie jest nie tak. Dobra byłaby opcja zakupy bez rejestracji, podawanie danych, wymyślanie hasła jeszcze na końcu jakieś kody CAPTCHA to doprowadza ludzi do nerwów, więc rezygnują opuszczając w jednej chwili stronę sklepu.
Re: Syndrom porzuconego koszyka
Posprawdzam to wszystko o czym piszecie ale wydaje mi sie że sklep działa bez zarzutu, zadnych haczyków itd. I nie wiem czy ci co opuścili koszyk dadzą sie zachęcic, wydaje mi sie że oni własnie są juz do tego sklepu zniechęceni więc jego reklama moze ich tylko zdenerwować
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 18 sie 2015, 13:40
Re: Syndrom porzuconego koszyka
Wśród osób, które porzuciły koszyk w twoim sklepie mogą być też takie, które przerwały proces zakupowy z zupełnie różnych powodów, których ty nie znasz. Może rozpłakało się dziecko albo zadzwonił telefon, a potem zapomniały o kontynuowaniu transakcji. Może zgromadziły w koszyku towary, którymi są zainteresowane, ale z finalizacją zakupu czekają na zastrzyk gotówki. Warto zawalczyć o takiego klienta, bo mimo wszystko łatwiej trafić do tego, kto już wstępnie zaznajomił się z twoją ofertą niż pozyskać zupełnie nowego.
Re: Syndrom porzuconego koszyka
No dobrze to jak sie robi ten remarketing? Mam do nich maile wysyłac: hej hej wróc, nie odchodź? Dopóki nie dostałem zgody to chyba nawet nie moge no nie?
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 18 sie 2015, 13:40
Re: Syndrom porzuconego koszyka
To prawda - aby móc wysyłać newsletter, należy mieć zgodę właściciela adresu mailowego. Istnieje jednak inna opcja dotarcia do osób, na których zależy ci, aby ponownie odwiedziły twój sklep internetowy - remarketing w Google Adwords. W Supremum SEO mamy doświadczenie w prowadzeniu podobnych kampanii, więc jeśli potrzebujesz wsparcia, zgłoś się pod numer 12 444 14 86 lub napisz na info@supremumseo.pl.
Re: Syndrom porzuconego koszyka
Ja w ten sposób zostawiam sobie tak produkty na później. Może klienci jeszcze powrócą do porzuconego koszyka.