Witamy wszystkich forumowiczów!
Od jakiegoś czasu zajmujemy się rozwojem nowej usługi służącej do robienia zakupów w sklepach internetowych za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej na smartfony.
W aplikacji tej dostępna będzie pewnego rodzaju lista sklepów internetowych - użytkownik będzie mógł "odwiedzić" dany sklep i zrobić w nim zakupy. Oczywiście wcześniej właściciel danego sklepu, musi go zarejestrować oraz dodać przedmioty dostępne do kupienia w obrębie aplikacji.
W związku z tym chciałbym zwrócić się o pomoc do wszystkich osób prowadzących własny sklep internetowy.
Interesuje mnie kilka kwestii związanych z Waszymi sklepami:
- czy (jeśli tak - to w jakich systemach) jest możliwość wyeksportowania wszystkich/części przedmiotów w sklepie? Jeżli tak - to do jakich formatów? (XML, CSV, JSON, ...) - jest to szczególnie istotne ponieważ docelowo usługa nie będzie w żadnym stopniu ingerować w system sklepu internetowego właściciela, konieczne będzie zatem ręczne dodanie wszystkich przedmiotów na nowo w obrębie usługi - lub (dużo lepsze rozwiązanie) zaimportowanie ich - oczywiście jeżeli wpierw możliwy będzie export.
- czy taka metoda finalizacji zamówienia byłaby dla Was (właścicieli sklepów) akceptowalna:
1) użytkownik robi zakupy, zatwierdza zakup, wpisuje adres wysyłki oraz podaje e-mail zwrotny
2) do właściciela sklepu przychodzi wiadomość e-mail (lub sms) z prośbą o zatwierdzenie transakcji (z powodu braku ingerowania we właściwy sklep - właściciel musi sam sprawdzić np. czy dany towar jest na stanie)
3) właściciel wysyła odpowiedź twierdzącą lub przeczącą
4) użytkownik robiący zakupy dostaje e-mail z informacjami dotyczącymi zapłaty (dostarczonymi przez właściciela - poza naszą usługą) lub informację o niepowodzeniu transakcji (na przykład z powodu chwilowego braku towaru)
Oczywiście jest to tylko wstępna wersja i może się znacząco różnić od wersji finalnej, dlatego właśnie zwracamy się do Was!
Każda sugestia/zastrzeżenie/spostrzeżenie będzie dla nas niezwykle cenne i z pewnością weźmiemy je do siebie.
Wszystkich chętnych zapraszamy do wypowiadania się.
Usługa będzie w bliskim czasie dostępna (za darmo) na telefony z systemem Android, oraz docelowo IOS i Windows.
Z góry dziękujemy za wszelką pomoc.
Pomoc w rozwoju oprogramowania
Re: Pomoc w rozwoju oprogramowania
Sam pomysł jest nienajlepszy i to dla wszystkich zainteresowanych:
Dla klienta
- bariera wejścia: potencjalny klient musi mieć albo zainstalowaną aplikację, albo być gotowy ją zainstalować. Jeśli będziecie ją zbyt agresywnie klientowi na stronie sklepu wpychać to ucieknie, jeśli nie, to 5% klientów mobilnych korzystających z niej w sklepie będzie sukcesem
- dedykowana aplikacja dla sklepu będzie lepsza od strony w wersji mobilnej, ogólna aplikacja dla wielu sklepów niekoniecznie
- płytka integracja jaką proponujecie, nawet bez kontroli stanów magazynowych daje klientowi gorsze warunki do zakupów niż skorzystanie ze strony sklepu bezpośrednio
Dla sklepu
- nieporównywalnie mniejsza elastyczność od strony mobilnej
- niemożliwe obliczanie kosztów wysyłki na podstawie zawartości koszyka
- trudne/niemożliwe udostępnianie klientom promocji zależnych od zawartości koszyka
- źródło problematycznych zamówień (brak sprawdzania stanów magazynowych)
- przyzwyczajanie klienta do aplikacji kontrolowanej przez zewnętrzną firmę
Dla usługodawcy brak rynku - usługa w zasadzie dla nikogo:
- Małe sklepy praktycznie nie skorzystają: przy niewielkiej atrakcyjności aplikacji dla klienta (patrz początek postu) zamówień przez aplikacje wiele nie będzie. Jeśli dostęp do aplikacji będzie rozliczany abonamentowo to okaże, że im się nie opłaca. Jeśli procentem od transakcji to pewnie też okaże, że im się nie opłaca, bo mają sporo zamówień nieopłaconych - płatności mobilne leżą.
- Duże sklepy nie zdecydują się uzależnić od zewnętrznego usługodawcy i mają budżet na stronę mobilną w prawdziwego zdarzenia.
Dla klienta
- bariera wejścia: potencjalny klient musi mieć albo zainstalowaną aplikację, albo być gotowy ją zainstalować. Jeśli będziecie ją zbyt agresywnie klientowi na stronie sklepu wpychać to ucieknie, jeśli nie, to 5% klientów mobilnych korzystających z niej w sklepie będzie sukcesem
- dedykowana aplikacja dla sklepu będzie lepsza od strony w wersji mobilnej, ogólna aplikacja dla wielu sklepów niekoniecznie
- płytka integracja jaką proponujecie, nawet bez kontroli stanów magazynowych daje klientowi gorsze warunki do zakupów niż skorzystanie ze strony sklepu bezpośrednio
Dla sklepu
- nieporównywalnie mniejsza elastyczność od strony mobilnej
- niemożliwe obliczanie kosztów wysyłki na podstawie zawartości koszyka
- trudne/niemożliwe udostępnianie klientom promocji zależnych od zawartości koszyka
- źródło problematycznych zamówień (brak sprawdzania stanów magazynowych)
- przyzwyczajanie klienta do aplikacji kontrolowanej przez zewnętrzną firmę
Dla usługodawcy brak rynku - usługa w zasadzie dla nikogo:
- Małe sklepy praktycznie nie skorzystają: przy niewielkiej atrakcyjności aplikacji dla klienta (patrz początek postu) zamówień przez aplikacje wiele nie będzie. Jeśli dostęp do aplikacji będzie rozliczany abonamentowo to okaże, że im się nie opłaca. Jeśli procentem od transakcji to pewnie też okaże, że im się nie opłaca, bo mają sporo zamówień nieopłaconych - płatności mobilne leżą.
- Duże sklepy nie zdecydują się uzależnić od zewnętrznego usługodawcy i mają budżet na stronę mobilną w prawdziwego zdarzenia.
Re: Pomoc w rozwoju oprogramowania
Witam,
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Zdajemy sobię sprawę z dość sporych niedogodności dla właściciela sklepu, jednak - mimo wszystko - jest to dodatkowy kanał do pozyskiwania klientów.
Ze względu na brak kosztów prowadzenia usługi (jest darmowa) myślę, że mimo wszystko lepiej być bardziej widocznym, niż nie być.
Jednak rzeczywiście, wciąż pozostaje wiele wspomnianych problemów, dlatego zwróciliśmy się bezpośrednio do Was.
Zdajemy sobię sprawę, że nie jest to idealne rozwiązanie, dlatego chcemy pozyskać różne opinie, aby móc w maksymalnym stopniu udogodnić korzystanie z naszaj aplikacji - zarówno klientom jak i właścicielom sklepów.
Brak integracji ze sklepem jest sporym utrudnieniem, jednak chcemy, aby korzystanie z aplikacji było dostępne dla każdego sklepu, bez szczególnego dostosowywania dla każdego z nich.
Co do wyliczania kosztów wysyłki na podstawie koszyka: taka opcja oczywiście może być dostępna, jednak wiąże się to z większą pracą ze strony właściciela.
Najtrudniejszą sprawą pozostaje system płatności, proponowana przez nas opcja faktycznie nie jest najlepsza dlatego jesteśmy otwarci na wszystkie propozycje. Zależy nam, żeby zarówno dla Was jak i dla klienta łatwo było zrobić zakupy i za nie zapłacić.
Wciąż poszukujemy "złotego środka" pomiędzy integracją w sam sklep a wygodą.
Jeżeli jest ktoś, kto ma jakieś propozycje, chętnie ich wysłuchamy.
Również pytanie dotyczące eksportowania przedmiotów wciąż pozostaje aktualne. Nie chcielibyśmy, aby użytkownik musiał ręcznie kopiować setki przedmiotów.
Nawet jeżeli aplikacja okaże się klapą to sama praca nad nią przynosi nam wiele przyjemności
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Zdajemy sobię sprawę z dość sporych niedogodności dla właściciela sklepu, jednak - mimo wszystko - jest to dodatkowy kanał do pozyskiwania klientów.
Ze względu na brak kosztów prowadzenia usługi (jest darmowa) myślę, że mimo wszystko lepiej być bardziej widocznym, niż nie być.
Jednak rzeczywiście, wciąż pozostaje wiele wspomnianych problemów, dlatego zwróciliśmy się bezpośrednio do Was.
Zdajemy sobię sprawę, że nie jest to idealne rozwiązanie, dlatego chcemy pozyskać różne opinie, aby móc w maksymalnym stopniu udogodnić korzystanie z naszaj aplikacji - zarówno klientom jak i właścicielom sklepów.
Brak integracji ze sklepem jest sporym utrudnieniem, jednak chcemy, aby korzystanie z aplikacji było dostępne dla każdego sklepu, bez szczególnego dostosowywania dla każdego z nich.
Co do wyliczania kosztów wysyłki na podstawie koszyka: taka opcja oczywiście może być dostępna, jednak wiąże się to z większą pracą ze strony właściciela.
Najtrudniejszą sprawą pozostaje system płatności, proponowana przez nas opcja faktycznie nie jest najlepsza dlatego jesteśmy otwarci na wszystkie propozycje. Zależy nam, żeby zarówno dla Was jak i dla klienta łatwo było zrobić zakupy i za nie zapłacić.
Wciąż poszukujemy "złotego środka" pomiędzy integracją w sam sklep a wygodą.
Jeżeli jest ktoś, kto ma jakieś propozycje, chętnie ich wysłuchamy.
Również pytanie dotyczące eksportowania przedmiotów wciąż pozostaje aktualne. Nie chcielibyśmy, aby użytkownik musiał ręcznie kopiować setki przedmiotów.
Nawet jeżeli aplikacja okaże się klapą to sama praca nad nią przynosi nam wiele przyjemności
Re: Pomoc w rozwoju oprogramowania
Moim zdaniem najwygodniejszą (z punktu widzenia płacącego) obecnie dostępną metodą płatności dla komórek jest Google Wallet, ale jego popularność jest znikoma, mniejsza nawet niż PayPala.
Jakiś czas temu Przelewy24 ostro promowały SkyCash, ale z tego co pamiętam z prezentacji (jak zaczynali) na Techstandard 2010 nie wyglądało to zbyt różowo - giga bariera wejścia, model z przedpłaconym portfelem etc.
Czyli na naszym rynku nic - luka.
Jakiś czas temu Przelewy24 ostro promowały SkyCash, ale z tego co pamiętam z prezentacji (jak zaczynali) na Techstandard 2010 nie wyglądało to zbyt różowo - giga bariera wejścia, model z przedpłaconym portfelem etc.
Czyli na naszym rynku nic - luka.