Obsługa klienta w sklepach internetowych
Obsługa klienta w sklepach internetowych
Chciałam Was zapytać o taką rzecz. Jak robicie zakupy w sklepach internetowych, jak jest z obsługą? Mam na myśli odpowiadanie na maile przez sklepy. Ja ostatnio, zanim zrobię zakupy, zadaję pytanie (jakiekolwiek) mailem, tak, żeby sprawdzić sklep. Jeśli odpowie szybko, to jest dla mnie bardziej wiarygodny, jeśli odpowie po dobie, nie wracam do niego.
Czy sklepy odpowiadają na Wasze zapytania szybko? Moim zdaniem to nie powinien być dla nich problem, a niestety często mi się zdarza, że na odpowiedź na bardzo proste pytanie, muszę czekać bardzo długo albo w ogóle nie dostaję odpowiedzi.
Czy sklepy odpowiadają na Wasze zapytania szybko? Moim zdaniem to nie powinien być dla nich problem, a niestety często mi się zdarza, że na odpowiedź na bardzo proste pytanie, muszę czekać bardzo długo albo w ogóle nie dostaję odpowiedzi.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Częściej się zdarza , że nie odpowiedzą na Allegro niż w sklepach internetowych.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Jak się nie dostaje długo odpowiedzi, to nie warto w takim sklepie zamawiać, bo później jak będziesz chciała reklamować towar, to również możesz mieć trudności z kontaktem ze sklepem.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Jeśli ktoś w sklepie internetowym nie odpowiada, to znaczy, że nie traktuje swojego biznesu poważnie, ma sto innych zajęć, pracuje a sklep jest jego dodatkowy sposobem na zarobek.Jeśli chodzi o Allegro, to bardo często zdarza się, że sprzedawcy nie odpowiadają, są nawet tacy, którzy w ogóle nie odpowiadają na maile! Omijam takich szerokim łukiem.
-
ekozwierzak
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Moim zdaniem jak sklep nie odpowiada na mail po max. 24 to wiedz, że coś się dzieje
Kontakt z klientem, dla szanującej się i poważnej firmy jest najważniejszy, a maile są podstawą kontaktu jeśli chodzi o zakupy on-line.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Też tak myślę, 24 godziny to maks. Moim zdaniem jak klient wysyła zapytanie w dzień powszedni rano, to do końca dnia maksimum powinien dostać odpowiedź. Co innego w weekend.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Różnie może być. Jeśli sklep jest duży i pracownicy pracują 8-16 to wieczorem nikt Ci nie odpowie, bo jest po robocie, co nie znaczy, że sklep jest zły, wręcz przeciwnie. Ja doceniam sklep jeśli mogę się skontaktować z nimi telefonicznie lub mailem, do wyboru. Jak jeszcze do tego jest gg to już w ogóle super.
Sklep z herbatą - najlepszy sklep z herbatą w internecie 
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Herbatnik pisze:Różnie może być. Jeśli sklep jest duży i pracownicy pracują 8-16 to wieczorem nikt Ci nie odpowie, bo jest po robocie, co nie znaczy, że sklep jest zły, wręcz przeciwnie. Ja doceniam sklep jeśli mogę się skontaktować z nimi telefonicznie lub mailem, do wyboru. Jak jeszcze do tego jest gg to już w ogóle super.
Niestety, nie masz racji, właściciel sklepu internetowego, pracuje 7 dni w tygodniu 24h/dobę. Jeśli dostaje maila o 23-ciej, to na niego odpowiadam. Sklep internetowy, to nie jest normalny sklep, gdzie zamykasz drzwi i idziesz do domu, tutaj pracujesz cały dzień i często do późnych godzin.
Ja staram się być zawsze do dyspozycji klienta, zawsze odpowiadam na maile jak najszybciej, zawsze odbieram telefony. Klient musi wiedzieć, że jest dla ciebie ważny i go szanujesz.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Sen, nie zawsze właściciel zajmuje się sprzedażą i obsługą klienta. Czasami jest on tylko inwestorem a ludzie pracują u niego na etacie, co wtedy?
Sklep z herbatą - najlepszy sklep z herbatą w internecie 
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Jeśli inwestor kompletnie nie interesuje się sklepem, to ma problemHerbatnik pisze:Sen, nie zawsze właściciel zajmuje się sprzedażą i obsługą klienta. Czasami jest on tylko inwestorem a ludzie pracują u niego na etacie, co wtedy?
Wszystko zależy od ludzi i ich podejścia, jeśli chcesz poważnie traktować sklep, to musisz poświęcać mu czas, zresztą jak każdy biznes, bycie tylko inwestorem, sprawdza się jak masz zaufanych i solidnych pracowników.
-
df-fashion.eu
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 cze 2011, 10:32
- Kontakt:
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
W sumie to z tymi odpowiedziami nie należy się spinać.
Moim zdaniem wystarczy ustawić automatyczną wiadomość że Obsługą sklepu skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h , i taką wiadomość otrzyma każdy kto wyśle e-maila lub skontaktuje się z sklepem za pomocą formularza kontaktowego.
Niemożna też stawać na uszach aby klient otrzymał wiadomość w 2 sekundy. Jeśli klient jest "normalny" to mu nie będzie przeszkadzać że otrzyma odpowiedz na drugi dzień. Ale za to będzie mile zaskoczony że otrzyma ją np. po 3-ech godzinach ( jeśli ją np. wyśle rano)
Pewnie klient nie czeka do 2-ej w nocy na odpowiedz.
Jednak należy pamiętać aby w swoim sklepie podać godziny w których działa obsługa klienta.
Jeśli jakiś sklep spotyka się z dużą liczbom podobnych pytań , dobrym rozwiązaniem jest zrobienie zakładki FAQ .
Pozdrawiam
Darek
www.df-fashion.eu
Moim zdaniem wystarczy ustawić automatyczną wiadomość że Obsługą sklepu skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h , i taką wiadomość otrzyma każdy kto wyśle e-maila lub skontaktuje się z sklepem za pomocą formularza kontaktowego.
Niemożna też stawać na uszach aby klient otrzymał wiadomość w 2 sekundy. Jeśli klient jest "normalny" to mu nie będzie przeszkadzać że otrzyma odpowiedz na drugi dzień. Ale za to będzie mile zaskoczony że otrzyma ją np. po 3-ech godzinach ( jeśli ją np. wyśle rano)
Pewnie klient nie czeka do 2-ej w nocy na odpowiedz.
Jednak należy pamiętać aby w swoim sklepie podać godziny w których działa obsługa klienta.
Jeśli jakiś sklep spotyka się z dużą liczbom podobnych pytań , dobrym rozwiązaniem jest zrobienie zakładki FAQ .
Pozdrawiam
Darek
www.df-fashion.eu
www.df-fashion.eu Twoja Biżuteria na Każdą Okazje.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
@df-fashion.eu
To ja jestem jakiś dziwny, bo mam zupełnie inne podejście do tematu.
Dla mnie nie do pomyślenia jest, aby klient czekał 24h na odpowiedz. Sam nie chciał bym czekać i innym tego nie robię. Staram się zawsze odpisać kilka minut po otrzymaniu wiadomości, jeśli nie jestem w stanie, to maksymalnie po kilku godzinach.
Podobnie z wysyłkami, nigdy nie czekam z paczkami "aż się nazbiera" wysyłamy kilka razy dziennie.
Mam wrażenie, że w Polsce sklepy internetowe, nie są do końca "poważnymi" biznesami dla swoich właścicieli.
To jest tak, jak w zwykłym sklepie, jeśli klient przychodzi i o coś pyta, to nie każesz przyjść mu jutro po odpowiedz
To ja jestem jakiś dziwny, bo mam zupełnie inne podejście do tematu.
Dla mnie nie do pomyślenia jest, aby klient czekał 24h na odpowiedz. Sam nie chciał bym czekać i innym tego nie robię. Staram się zawsze odpisać kilka minut po otrzymaniu wiadomości, jeśli nie jestem w stanie, to maksymalnie po kilku godzinach.
Podobnie z wysyłkami, nigdy nie czekam z paczkami "aż się nazbiera" wysyłamy kilka razy dziennie.
Mam wrażenie, że w Polsce sklepy internetowe, nie są do końca "poważnymi" biznesami dla swoich właścicieli.
To jest tak, jak w zwykłym sklepie, jeśli klient przychodzi i o coś pyta, to nie każesz przyjść mu jutro po odpowiedz
-
df-fashion.eu
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 cze 2011, 10:32
- Kontakt:
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Zgadzam się z Tobą , ale mi chodziło oto że jak klient wyśle do Ciebie e-maila o 24-ej w nocy to nie wstajesz pewnie i nie odpisujesz,no chyba że ktoś akurat pracuje i sprawdza maile.
Ja jestem jak najbardziej za tym aby jak najszybciej odpisywać.
A co do paczek to oczywiście że jak najszybciej,nawet jeśli klient wybierze opcję doręczenia do 3-ech dni to ja wysyłam od razu.
Bo klient będzie mile zaskoczony jeśli dostanie na drugi dzień po nadaniu a nie jak chciał 3 dni po nadaniu.
Ja jestem jak najbardziej za tym aby jak najszybciej odpisywać.
A co do paczek to oczywiście że jak najszybciej,nawet jeśli klient wybierze opcję doręczenia do 3-ech dni to ja wysyłam od razu.
Bo klient będzie mile zaskoczony jeśli dostanie na drugi dzień po nadaniu a nie jak chciał 3 dni po nadaniu.
www.df-fashion.eu Twoja Biżuteria na Każdą Okazje.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Ja akurat odpisuje na maile do 21 - 22-giej potem idę spać 
Zauważyłem, że zaczyna się to powoli zmieniać, klienci zaczynają mieć wymagania co do obsługi i bardzo dobrze!
Rynek psuje allegro i sprzedawcy, którzy mają gdzieś klienta i liczą tylko pieniądze, teraz się to zmienia, powstaje co raz więcej sklepów, rośnie konkurencja i poziom usług.
Osobiście wolę zdecydowanie sprzedawać przez sklep, niż allegro, mniejsze koszty i klient może parę groszy zaoszczędzić.
Zauważyłem, że zaczyna się to powoli zmieniać, klienci zaczynają mieć wymagania co do obsługi i bardzo dobrze!
Rynek psuje allegro i sprzedawcy, którzy mają gdzieś klienta i liczą tylko pieniądze, teraz się to zmienia, powstaje co raz więcej sklepów, rośnie konkurencja i poziom usług.
Osobiście wolę zdecydowanie sprzedawać przez sklep, niż allegro, mniejsze koszty i klient może parę groszy zaoszczędzić.
-
df-fashion.eu
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 cze 2011, 10:32
- Kontakt:
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Racja,mi kilka znajomych mówiło żebym w pierwszej kolejności sprzedawał na ebay.uk , ale wszystko ma swoją cenę,posiadanie sklepu na ebay-u też kosztuje,opłaty za sprzedaż też są , a żeby przepić się przez firmy z chin to nie lada wezwanie.Wystawiając np. bransoletkę to w danym dziale jest np. 200 stron z bransoletkami , a dając na najkrótszy czas to jest 3 dni jestem i tak na odległych stronach.
Także fanem portali aukcyjnych nie jestem.
Po to każdy zakładał sklep aby tworzyć markę i zdobywać klientów bezpośrednio przez sklep.
Rozwijając temat chciałbym się zapytać czy wysyłacie zamówienia za granice?
Trochę mam wrażenie jakby Polskie sklepy bały się obsługiwać klientów zza granicy.
Sam chcąc współpracować z pewną hurtownią na zasadzie droppshipingu, dostałem odmowę ponieważ dana firma nie będzie realizować zagranicznych orderów. Trochę mnie to zdziwiło,bo można było lepiej zarobić. Ale jak ktoś nie chce to trudno.
Pozdrawiam .
Także fanem portali aukcyjnych nie jestem.
Po to każdy zakładał sklep aby tworzyć markę i zdobywać klientów bezpośrednio przez sklep.
Rozwijając temat chciałbym się zapytać czy wysyłacie zamówienia za granice?
Trochę mam wrażenie jakby Polskie sklepy bały się obsługiwać klientów zza granicy.
Sam chcąc współpracować z pewną hurtownią na zasadzie droppshipingu, dostałem odmowę ponieważ dana firma nie będzie realizować zagranicznych orderów. Trochę mnie to zdziwiło,bo można było lepiej zarobić. Ale jak ktoś nie chce to trudno.
Pozdrawiam .
www.df-fashion.eu Twoja Biżuteria na Każdą Okazje.