Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Szeroko pojęte ezakupy. Dyskusje o zakupach w sklepach internetowych.
krzychpron
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2011, 18:50
Kontakt:

Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: krzychpron »

Witam

Ostatnio czytałem artykuł o sklepie internetowym, który skrócił ścieżkę zakupów o konieczność zakładania konta. Rzekomo zabieg ten został bardzo pozytywnie odebrany przez klientów co znacznie wpłynęło na zyski sklepu.

Co myślicie o obowiązkowej rejestracji w sklepach? Czy taka konieczność może wpływać na decyzje zakupowe?

Pozdrawiam

komp4me.pl
Posty: 17
Rejestracja: 13 sty 2011, 14:26

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: komp4me.pl »

Witaj,
Według mnie warto poświęcić tą chwile na rejestrację. Czasem to co sie wydaje szybko, szybszym nie musi wcale być. Prawidłowa rejestracja zajmuje do 5 minut, a sklep może w ten sposób przyspieszyć działania związane z zamówieniem. Klient ma cały czas wgląd do tego co się dzieje z jego zakupem. A także handlowiec sklepu może zdecydować o rabacie dla stałych klientów, którzy są już zarejestrowani. Rejestracja powinna budzić zaufanie, oraz być względem bezpieczeństwa dla kupujących.

Pozdrwawiam!


komp4me.pl - zapraszamy :)

krzychpron
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2011, 18:50
Kontakt:

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: krzychpron »

Witam ponownie

Myślałem bardziej o wprowadzeniu tzw. szybkich zakupów dla klientów jednorazowych. Często się zdarza że klient dokonuje zakupy tylko raz np sprzęt AGD i nie potrzebuje konta. Tak naprawdę skrócenie procesu zakupów miało by miejsce przy linku aktywacyjnym, który lubi płatać figle (np. lądować w spamie). A klienta o statusie zamówienia mogę informować drogą mailową. Oczywiście standardową rejestrację bym pozostawił, ale decyzja o utworzeniu konta była by po stronie kupującego.

ekozwierzak
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: ekozwierzak »

U mnie w sklepie można wybrać, czy chce się rejestrować, czy chce się jednorazowo złożyć zamówienie bez rejestracji i klienci są bardzo zadowoleni z tego rozwiązania, ponieważ sami mogą podjąć decyzję i wiele osób się nie rejestruje. Takie zakupy trwają dosłownie 5 s.


Jest to zdecydowanie duży atut sklepu i wygoda dla klientów, którzy nie lubią formularzy lub nie mają czasu (np. po cichaczu składają zamówienie w pracy :mrgreen: - swoją drogą dużo osób tak robi :P )


Klient mimo braku rejestracji jest informowany mailowo o statusie zamówienia i zmianie tego statusu :) Jedyne czego nie może zrobić bez rejestracji to przejrzeć historii swoich zamówień.

Awatar użytkownika
blumore.pl
Posty: 20
Rejestracja: 20 sty 2011, 09:02
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: blumore.pl »

Ja sama jak coś kupuję, to bez rejestracji najczęściej - więc uważam że to jest dobre rozwiązanie. Klienci szybko zapominają hasło i login do sklepu gdzie się rejestrowali i to może ich zniechęcać do drugiego zakupu. Z drugiej strony, jak ktoś sobie założy konto, to czuje się częścią danej społeczności i powraca.

Jak nie założę konta w danym sklepie, to już z reguły nigdy do tego sklepu nie wracam - bez rejestracji to są najczęściej jednorazowi klienci.

Według mnie najlepiej jakoś zachęcić jednak do rejestracji. Może jakimś konkursem, lub uproszczoną procedurą?

Pozdrawiam

Konsultant
Posty: 11
Rejestracja: 11 sty 2011, 18:54
Kontakt:

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: Konsultant »

blumore.pl pisze:Według mnie najlepiej jakoś zachęcić jednak do rejestracji. Może jakimś konkursem, lub uproszczoną procedurą?
Daj coś za darmo :wink:
Konsultantka FM Group - Zostań Konsultantką FM Group!

Awatar użytkownika
blumore.pl
Posty: 20
Rejestracja: 20 sty 2011, 09:02
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: blumore.pl »

Konsultant pisze:Daj coś za darmo
rozdaję ostatnio trochę rzeczy w konkursach, hmmm, muszę pomyśleć też nad takim konkursem, że wśrod wszystkich zarejestrowanych klientów coś będziemy losować, na przykład bony rabatowe, karty upominkowe, co myślicie o takim rozwiązaniu?

ekozwierzak
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: ekozwierzak »

U mnie na stronie wyboru czy ktoś się rejestruje, czy nie jest tekst z zachętą :) Zauważyłam, że u nas jakieś 20% osób jak coś kupuje pierwszy raz to się nie rejestruje, ale jak zrealizujemy zamówienie to zwykle ludzie wracają i zakładają stałe konto.


To tak jakby sprawdzali jak nam pójdzie z obsługą zanim zdecydują się wstąpić do społeczności sklepu na stałe :)


Moim zdaniem to jest kolejny atut.


I formularz rejestracji jest uproszczony. Należy podać minimum koniecznych informacji o sobie.


Mnie odstraszają takie sklepy gdzie są wręcz ankiety osobowe i mogliby się w nich jeszcze pytać o rozmiar buta :P Nigdy nie robię zakupów w takim sklepie.

obiektywna
Posty: 10
Rejestracja: 21 sty 2011, 08:41
Lokalizacja: TM
Kontakt:

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: obiektywna »

Podejście klienta chyba zależy od branży sklepu. Jeżeli chcę kupić produkt z AGD np pralkę to szkoda mi czasu na rejestrację konta bo prawdopodobnie już nie wrócę do tego sklepu. Jeśli wrócę to do tego czasu zapomnę login i hasło :))
Natomiast w sklepie z kosmetykami czy bielizną chętnie założę konto. Są różne promocje itp W końcu kosmetyki kupuję częściej niż pralkę :)

kaja
Posty: 10
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:16

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: kaja »

Dla mnie jest to bariera. Nie lubię się nigdzie rejestrować. Często właśnie przez to rezygnuję z zakupów w danym sklepie.

ekozwierzak
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: ekozwierzak »

kaja pisze:Dla mnie jest to bariera. Nie lubię się nigdzie rejestrować. Często właśnie przez to rezygnuję z zakupów w danym sklepie.

I moim zdaniem wiele osób tak uważa.


Dzisiaj klientka bardzo się spieszyła, ale chciała szybko zamówić karmę i strasznie jej się spodobało, że nie musi się rejestrować. Po dosłownie niecałej minucie już zamówienie zostało złożone :)

Awatar użytkownika
blumore.pl
Posty: 20
Rejestracja: 20 sty 2011, 09:02
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: blumore.pl »

ekozwierzak pisze:kaja napisał(a):
Dla mnie jest to bariera. Nie lubię się nigdzie rejestrować. Często właśnie przez to rezygnuję z zakupów w danym sklepie.


I moim zdaniem wiele osób tak uważa.
Nie lubią się rejestrować, ale jak mi się na przykład coś podoba i rzeczywiście chcę to mieć, to nawet trzy strony rubryczek przy rejestracji mnie nie przestraszą :)

kaja
Posty: 10
Rejestracja: 26 gru 2010, 21:16

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: kaja »

blumore.pl pisze:
ekozwierzak pisze:kaja napisał(a):
Dla mnie jest to bariera. Nie lubię się nigdzie rejestrować. Często właśnie przez to rezygnuję z zakupów w danym sklepie.


I moim zdaniem wiele osób tak uważa.
Nie lubią się rejestrować, ale jak mi się na przykład coś podoba i rzeczywiście chcę to mieć, to nawet trzy strony rubryczek przy rejestracji mnie nie przestraszą :)
blumore masz rację, jeśli znajdzie się coś wyjątkowego, to nic nie przeszkodzi, zeby to kupic :)

krzychpron
Posty: 20
Rejestracja: 04 sty 2011, 18:50
Kontakt:

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: krzychpron »

Hej

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, utwierdziłem się w przekonaniu że to dobry pomysł, teraz czas na wdrożenie :)

pozdrawiam

kalita60
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2011, 17:42

Re: Rejestracja w sklepie barierą w zakupach?

Post autor: kalita60 »

Dla mnie to też jest bariera. Sklep powinien mieć zarówno możliwość zakupu z rejestracją jak i bez rejestracji.

ODPOWIEDZ