Jak to jest z zamówieniami na firmę?

Szeroko pojęte ezakupy. Dyskusje o zakupach w sklepach internetowych.
krzysiek1289

Jak to jest z zamówieniami na firmę?

Post autor: krzysiek1289 »

Witam.
Potrzebuję dużo pewnych rzeczy, które znalazłem w całkiem niskiej cenie na pewnej stronie w Niemczech - dodam jeszcze, że ciężko strasznie dostać tą rzecz.
Mam taki problem bo chcą oni ode mnie chyba NIP (po angielsku napisali "VAT no."), a także "business license". Ja niestety nie mam zarejestrowanej działalności gospodarczej, więc nie posiadam tych danych, a niestety bardzo potrzebuję tych rzeczy, które chcę kupić.
Jak to jest, do czego im te dwie dane są potrzebne? Odliczyć sobie mogą potem podatek? Czy ja potem będę mógł odliczyć podatek? Niestety jestem jeszcze zielony w tych sprawach prowadzenia sklepu, więc proszę o wyrozumiałość. I czy muszę im podać te dane?
Jest jakaś możliwość, żeby ominąć to? Tzn. chodzi mi o to co im napisać, żeby tego nie podawać, bo ta cena jaka jest teraz, jest całkiem przystępna.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
Krzysiek

P.S Tzn NIP chyba gdzieś tam mam, bo załatwiałem na poprzednich wakacjach to w skarbówce.

Awatar użytkownika
c2h5oh

Re: Jak to jest z zamówieniami na firmę?

Post autor: c2h5oh »

VAT no. to NIP EU. Z kolei najbliższe Business license są wpis do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z KRS. Potrzebują ich bo np sprzedają wyłącznie firmom.
Sprawa wygląda tak: kupując od firmy i na firmę w EU dokonujesz "nabycia wewnątrzwspólnotowego", co zmienia zasady naliczania podatku VAT - sprzedawca oferuje Ci towar w cenie bez VATu, a Ty musisz VAT zapłacić w Polsce.
Natomiast sprzedając osobie prywatnej musi VAT doliczyć i odprowadzić u siebie.

Przepisy są tak skonstruowane, że jeśli sprzedawca sprzeda osobie prywatnej na zasadach dla firm to odpowiada finansowo - musi zapłacić ten VAT - i to nawet jeśli kupujący go oszuka, stąd firmy z EU wymagają dodatkowych dokumentów potwierdzających, że masz firmę.

krzysiek1289