Sen, z jednej strony się zgadzam, z drugiej nie zawsze też właściciel ma czas, żeby siedzieć non stop przy komputerze. Wiadomo jak jest, życie to nie tylko praca, ale też rodzina.sen pisze:Herbatnik pisze:Różnie może być. Jeśli sklep jest duży i pracownicy pracują 8-16 to wieczorem nikt Ci nie odpowie, bo jest po robocie, co nie znaczy, że sklep jest zły, wręcz przeciwnie. Ja doceniam sklep jeśli mogę się skontaktować z nimi telefonicznie lub mailem, do wyboru. Jak jeszcze do tego jest gg to już w ogóle super.
Niestety, nie masz racji, właściciel sklepu internetowego, pracuje 7 dni w tygodniu 24h/dobę. Jeśli dostaje maila o 23-ciej, to na niego odpowiadam. Sklep internetowy, to nie jest normalny sklep, gdzie zamykasz drzwi i idziesz do domu, tutaj pracujesz cały dzień i często do późnych godzin.
Ja staram się być zawsze do dyspozycji klienta, zawsze odpowiadam na maile jak najszybciej, zawsze odbieram telefony. Klient musi wiedzieć, że jest dla ciebie ważny i go szanujesz.
Obsługa klienta w sklepach internetowych
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Jasna sprawa! Różne rzeczy człowiek ma w życiu 
Ważne jest aby zachować rozsądek.
Ważne jest aby zachować rozsądek.
-
Darmocha24.pl
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 cze 2011, 16:16
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Mi się jeszcze nie zdarzyło, żeby sklep internetowy nie odpowiedział na maila. Myślę, że są tego świadomi i odpowiadanie na maile jest ich priorytetem.
http://darmocha24.pl/ Kupujesz, nie żałujesz!
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Moim zdaniem bez przesady, ze ktos kto prowadzi sklep internetowy ma byc dostepny 24 h na dobę! Przecież to głupota, każdy ma też swój czas na prace i dom i inne przyjemności, więc wydaje mi się, że powinno się odp. klientom do 24 h po odebraniu wiadomości, no chyba, że jest weekend. Ja bardzo cenię, jeżeli można zadzwonić do firmy lub skontaktować sie na gg.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
@oluśkaaa
I to jest rozwiązanie. Podanie godzin w jakich można dzwonić + widoczny status na gg załatwia sprawę.
I to jest rozwiązanie. Podanie godzin w jakich można dzwonić + widoczny status na gg załatwia sprawę.
Sklep z herbatą - najlepszy sklep z herbatą w internecie 
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Niestety GG się nie sprawdza
nikt o nic nie pyta 
-
ekozwierzak
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Co do obsługi w sklepach internetowych i odpowiadania szybko na maile. To najśmieszniejsza sytuacja jest wtedy gdy sklep odpowiada szybko na maile, aktywnie prowadzi sprzedaż i chce nawiązać dialog z klientem lub o coś go spytać w związku z realizacją zamówienia itd., a klient nie odpowiada na maile, nie podaje numeru telefonu lub nie odbiera tego telefonu. I zamówienie "wisi" zawieszone w przestrzeni...
Jak ja coś zamawiam przez internet to sprawdzam przynajmniej raz dziennie maila i zawsze podaję numer telefonu, bo rozumiem iż czasem może być tak, że sklep będzie chciał się spytać o kolor bluzki, upewnić się lub doprecyzować zamówienie, czy okaże się, że czegoś nie będzie i będzie chciał zaproponować coś innego. Wtedy wszystko idzie sprawnie i szybko i jeśli sklep tak aktywnie prowadzi sprzedaż, informuje mnie o stanie realizacji zamówienia itd., daje mi wybór w razie jakiś komplikacji, to według mnie obsługa jest na najwyższym poziomie.
Jak ja coś zamawiam przez internet to sprawdzam przynajmniej raz dziennie maila i zawsze podaję numer telefonu, bo rozumiem iż czasem może być tak, że sklep będzie chciał się spytać o kolor bluzki, upewnić się lub doprecyzować zamówienie, czy okaże się, że czegoś nie będzie i będzie chciał zaproponować coś innego. Wtedy wszystko idzie sprawnie i szybko i jeśli sklep tak aktywnie prowadzi sprzedaż, informuje mnie o stanie realizacji zamówienia itd., daje mi wybór w razie jakiś komplikacji, to według mnie obsługa jest na najwyższym poziomie.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Czasami się to zdarza
muszę przypominać klientom, że nie wybrali wzoru.numery itd.
Niektórzy zamawiają priorytetem i nie podają części danych
Niektórzy zamawiają priorytetem i nie podają części danych
-
balbinka019
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lis 2011, 21:20
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Większość sklepów internetowych świetnie obsługuje klientów, dba o szybki kontakt i odpowiada na wszystkie pytania.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Różnie bywa. Zupełnie serio teraz powiem, że nie zdarzyło mi się żeby coś poszło nie tak. Raz miałem sytuację gdzie sprzedający się do mnie długo nie odzywał a ja trochę zapomniałem o tym, że cokolwiek zamówiłem. W końcu po 2 tyg. zwrócił się do mnie po opłatę. Skończyło się dobrze tylko wolałbym żeby reakcja była szybsza.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Jako klient naprawdę nie miałam nigdy żadnego problemu z obsługą - zawsze było w porządku, czasami wręcz wzorcowo. Myślę, że nawet zdecydowanie lepiej niż w stacjonarnych sklepach.
- kasias1980
- Posty: 4
- Rejestracja: 12 lut 2012, 22:38
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Chyba nikt nie oczekuje, że sklep internetowy będzie działał 24 h/dobę- przecież ludzie go obsługujący nie są robotami. Niewątpliwie zaletą jest możliwość przeglądania asortymentu i złożenia zamówienia w każdym zakątku świata o dowolnej porze. Ktoś, kto decyduje się na zakupy drogą internetową chyba musi liczyć się z ewentualnymi "trudnościami" kontaktu ze sklepem ( np. poprzez zajęte telefony) czy nieco dłuższy okres oczekiwania. Jednak tak czy siak, z własnego doświadczenia wiem, że dużo przyjemniej jest prowadzić wszelkiego rodzaju rozmowy zakupowe z pracownikami sklepów internetowych. Mam wrażenie, że obsługa klienta bardzo mocno się poprawiła. Tym bardziej, że poza telefonami, często jest jeszcze numer gg czy skype'a. Jeśli mam wybierać- to zdecydowanie stawiam na sklepy internetowe.
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
W zasadzie to obsługa klienta w sklepie internetowym odbywa się telefonicznie lub drogą mailową i uważam to z bardzo dobre rozwiązanie. Mylne jest pojęcie,że sklep działa 24 godziny na dobe,przecież jesteśmy tylko ludźmi . Ale zakupy są o wiele szybsze niż w nie jednym sklepie stacjonarnym.
-
ekozwierzak
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
W naszym wypadku gg się sprawdza jak najbardziej, ponieważ codziennie mnóstwo osób o coś pyta. Wszystko chyba zależy od branży. Ja lubię jeśli sklep ma gg, bo wtedy mogę w miarę szybko się z nim skontaktować, choć też nie liczę na to iż zawsze jest ktoś przy komputerze i nie liczę na przykład na odpowiedź o 23:00, a zdarzały się do Nas wiadomości o tej godzinie o treści: "Dzień dobry, halo jest tam kto?" (oczywiście status był niedostępny)sen pisze:Niestety GG się nie sprawdzanikt o nic nie pyta
Niestety wydaje mi się, że wciąż w niektórych kręgach panuje przeświadczenie, że skoro można przez 24h zamawiać w sklepach internetowych to tak samo obsługa klienta powinna odpowiadać na gg, telefony i maile przez 24h.
Najbardziej nie lubię jeśli sklep kompletnie nie informuje mnie o przebiegu zamówienia i o czymkolwiek. Ostatnio zamawiałam przez internet kremy. Wybrałam dany sklep, ponieważ miał termin realizacji maksymalnie do 3 dni, a zależało mi na czasie i sklep pokazał mi kiedy otrzymam paczkę (środa). Środa minęła, czwartek minął, a kremów jak nie było tak nie ma, ani żadnej informacji co się dzieje też nie ma. W końcu się wkurzyłam i napisałam co się dzieje z zamówieniem i otrzymałam odpowiedź iż jeden z kremów jest niedostępny (po 5 dniach od złożenia zamówienia w piątek, a zależało mi na otrzymaniu paczki przed końcem tygodnia)
Ja rozumiem, że czasami zdarza się tak, że czegoś nie ma, ale moim zdaniem o takich rzeczach od razu powinien zostać klient poinformowany i powinno się go zapytać, czy życzy sobie poczekać aż drugi produkt będzie dostępny, czy może wysłać tylko pozostałe rzeczy lub sklep może zaproponować coś w zamian brakującej rzeczy. Jeśli spytano by się mnie o zdanie od razu powiedziałabym aby wysłać pozostałe rzeczy bez brakującego kremu i by było po sprawie i nie miałabym nic sklepowi do zarzucenia, a tak czekałam bez sensu i ciekawa jestem kiedy by mnie poinformowano o braku produktu gdybym sama się nie spytała...
Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych
Wg mnie lepiej mieć i podać opcją komunikatora internetowego np: gg niż pozostawić klienta samemu sobie i w dodatku lekceważyć,nie odpowiadać na maila. Tym sposobem daleko nie zajdziemy 