Obsługa klienta w sklepach internetowych

Szeroko pojęte ezakupy. Dyskusje o zakupach w sklepach internetowych.
ENA
Posty: 77
Rejestracja: 21 gru 2010, 12:49

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: ENA »

sen pisze:
Herbatnik pisze:Różnie może być. Jeśli sklep jest duży i pracownicy pracują 8-16 to wieczorem nikt Ci nie odpowie, bo jest po robocie, co nie znaczy, że sklep jest zły, wręcz przeciwnie. Ja doceniam sklep jeśli mogę się skontaktować z nimi telefonicznie lub mailem, do wyboru. Jak jeszcze do tego jest gg to już w ogóle super.

Niestety, nie masz racji, właściciel sklepu internetowego, pracuje 7 dni w tygodniu 24h/dobę. Jeśli dostaje maila o 23-ciej, to na niego odpowiadam. Sklep internetowy, to nie jest normalny sklep, gdzie zamykasz drzwi i idziesz do domu, tutaj pracujesz cały dzień i często do późnych godzin.
Ja staram się być zawsze do dyspozycji klienta, zawsze odpowiadam na maile jak najszybciej, zawsze odbieram telefony. Klient musi wiedzieć, że jest dla ciebie ważny i go szanujesz.
Sen, z jednej strony się zgadzam, z drugiej nie zawsze też właściciel ma czas, żeby siedzieć non stop przy komputerze. Wiadomo jak jest, życie to nie tylko praca, ale też rodzina. :)

Awatar użytkownika
sen
Posty: 108
Rejestracja: 15 gru 2010, 13:11

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: sen »

Jasna sprawa! Różne rzeczy człowiek ma w życiu :)
Ważne jest aby zachować rozsądek.

Darmocha24.pl
Posty: 17
Rejestracja: 14 cze 2011, 16:16

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: Darmocha24.pl »

Mi się jeszcze nie zdarzyło, żeby sklep internetowy nie odpowiedział na maila. Myślę, że są tego świadomi i odpowiadanie na maile jest ich priorytetem.
http://darmocha24.pl/ Kupujesz, nie żałujesz!

oluśkaaa
Posty: 4
Rejestracja: 26 paź 2011, 11:42

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: oluśkaaa »

Moim zdaniem bez przesady, ze ktos kto prowadzi sklep internetowy ma byc dostepny 24 h na dobę! Przecież to głupota, każdy ma też swój czas na prace i dom i inne przyjemności, więc wydaje mi się, że powinno się odp. klientom do 24 h po odebraniu wiadomości, no chyba, że jest weekend. Ja bardzo cenię, jeżeli można zadzwonić do firmy lub skontaktować sie na gg.

Awatar użytkownika
Herbatnik
Posty: 52
Rejestracja: 16 cze 2011, 08:41
Kontakt:

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: Herbatnik »

@oluśkaaa
I to jest rozwiązanie. Podanie godzin w jakich można dzwonić + widoczny status na gg załatwia sprawę.
Sklep z herbatą - najlepszy sklep z herbatą w internecie :)

Awatar użytkownika
sen
Posty: 108
Rejestracja: 15 gru 2010, 13:11

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: sen »

Niestety GG się nie sprawdza :) nikt o nic nie pyta :)

ekozwierzak
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: ekozwierzak »

Co do obsługi w sklepach internetowych i odpowiadania szybko na maile. To najśmieszniejsza sytuacja jest wtedy gdy sklep odpowiada szybko na maile, aktywnie prowadzi sprzedaż i chce nawiązać dialog z klientem lub o coś go spytać w związku z realizacją zamówienia itd., a klient nie odpowiada na maile, nie podaje numeru telefonu lub nie odbiera tego telefonu. I zamówienie "wisi" zawieszone w przestrzeni...

Jak ja coś zamawiam przez internet to sprawdzam przynajmniej raz dziennie maila i zawsze podaję numer telefonu, bo rozumiem iż czasem może być tak, że sklep będzie chciał się spytać o kolor bluzki, upewnić się lub doprecyzować zamówienie, czy okaże się, że czegoś nie będzie i będzie chciał zaproponować coś innego. Wtedy wszystko idzie sprawnie i szybko i jeśli sklep tak aktywnie prowadzi sprzedaż, informuje mnie o stanie realizacji zamówienia itd., daje mi wybór w razie jakiś komplikacji, to według mnie obsługa jest na najwyższym poziomie.

Awatar użytkownika
sen
Posty: 108
Rejestracja: 15 gru 2010, 13:11

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: sen »

Czasami się to zdarza :) muszę przypominać klientom, że nie wybrali wzoru.numery itd.
Niektórzy zamawiają priorytetem i nie podają części danych :)

balbinka019
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2011, 21:20

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: balbinka019 »

Większość sklepów internetowych świetnie obsługuje klientów, dba o szybki kontakt i odpowiada na wszystkie pytania.

Zenobi11
Posty: 5
Rejestracja: 06 lut 2012, 15:30

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: Zenobi11 »

Różnie bywa. Zupełnie serio teraz powiem, że nie zdarzyło mi się żeby coś poszło nie tak. Raz miałem sytuację gdzie sprzedający się do mnie długo nie odzywał a ja trochę zapomniałem o tym, że cokolwiek zamówiłem. W końcu po 2 tyg. zwrócił się do mnie po opłatę. Skończyło się dobrze tylko wolałbym żeby reakcja była szybsza.

pisii35
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2012, 18:37
Kontakt:

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: pisii35 »

Jako klient naprawdę nie miałam nigdy żadnego problemu z obsługą - zawsze było w porządku, czasami wręcz wzorcowo. Myślę, że nawet zdecydowanie lepiej niż w stacjonarnych sklepach.

Awatar użytkownika
kasias1980
Posty: 4
Rejestracja: 12 lut 2012, 22:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: kasias1980 »

Chyba nikt nie oczekuje, że sklep internetowy będzie działał 24 h/dobę- przecież ludzie go obsługujący nie są robotami. Niewątpliwie zaletą jest możliwość przeglądania asortymentu i złożenia zamówienia w każdym zakątku świata o dowolnej porze. Ktoś, kto decyduje się na zakupy drogą internetową chyba musi liczyć się z ewentualnymi "trudnościami" kontaktu ze sklepem ( np. poprzez zajęte telefony) czy nieco dłuższy okres oczekiwania. Jednak tak czy siak, z własnego doświadczenia wiem, że dużo przyjemniej jest prowadzić wszelkiego rodzaju rozmowy zakupowe z pracownikami sklepów internetowych. Mam wrażenie, że obsługa klienta bardzo mocno się poprawiła. Tym bardziej, że poza telefonami, często jest jeszcze numer gg czy skype'a. Jeśli mam wybierać- to zdecydowanie stawiam na sklepy internetowe.

FC_pl
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:35

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: FC_pl »

W zasadzie to obsługa klienta w sklepie internetowym odbywa się telefonicznie lub drogą mailową i uważam to z bardzo dobre rozwiązanie. Mylne jest pojęcie,że sklep działa 24 godziny na dobe,przecież jesteśmy tylko ludźmi . Ale zakupy są o wiele szybsze niż w nie jednym sklepie stacjonarnym.

ekozwierzak
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: ekozwierzak »

sen pisze:Niestety GG się nie sprawdza :) nikt o nic nie pyta :)
W naszym wypadku gg się sprawdza jak najbardziej, ponieważ codziennie mnóstwo osób o coś pyta. Wszystko chyba zależy od branży. Ja lubię jeśli sklep ma gg, bo wtedy mogę w miarę szybko się z nim skontaktować, choć też nie liczę na to iż zawsze jest ktoś przy komputerze i nie liczę na przykład na odpowiedź o 23:00, a zdarzały się do Nas wiadomości o tej godzinie o treści: "Dzień dobry, halo jest tam kto?" (oczywiście status był niedostępny)

Niestety wydaje mi się, że wciąż w niektórych kręgach panuje przeświadczenie, że skoro można przez 24h zamawiać w sklepach internetowych to tak samo obsługa klienta powinna odpowiadać na gg, telefony i maile przez 24h.

Najbardziej nie lubię jeśli sklep kompletnie nie informuje mnie o przebiegu zamówienia i o czymkolwiek. Ostatnio zamawiałam przez internet kremy. Wybrałam dany sklep, ponieważ miał termin realizacji maksymalnie do 3 dni, a zależało mi na czasie i sklep pokazał mi kiedy otrzymam paczkę (środa). Środa minęła, czwartek minął, a kremów jak nie było tak nie ma, ani żadnej informacji co się dzieje też nie ma. W końcu się wkurzyłam i napisałam co się dzieje z zamówieniem i otrzymałam odpowiedź iż jeden z kremów jest niedostępny (po 5 dniach od złożenia zamówienia w piątek, a zależało mi na otrzymaniu paczki przed końcem tygodnia) :evil:

Ja rozumiem, że czasami zdarza się tak, że czegoś nie ma, ale moim zdaniem o takich rzeczach od razu powinien zostać klient poinformowany i powinno się go zapytać, czy życzy sobie poczekać aż drugi produkt będzie dostępny, czy może wysłać tylko pozostałe rzeczy lub sklep może zaproponować coś w zamian brakującej rzeczy. Jeśli spytano by się mnie o zdanie od razu powiedziałabym aby wysłać pozostałe rzeczy bez brakującego kremu i by było po sprawie i nie miałabym nic sklepowi do zarzucenia, a tak czekałam bez sensu i ciekawa jestem kiedy by mnie poinformowano o braku produktu gdybym sama się nie spytała...

FC_pl
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2012, 20:35

Re: Obsługa klienta w sklepach internetowych

Post autor: FC_pl »

Wg mnie lepiej mieć i podać opcją komunikatora internetowego np: gg niż pozostawić klienta samemu sobie i w dodatku lekceważyć,nie odpowiadać na maila. Tym sposobem daleko nie zajdziemy :)

ODPOWIEDZ