Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Ogólne dyskusje na temat prowadzenia sklepu internetowego.
WscieklyBizon1
Posty: 1
Rejestracja: 07 maja 2011, 09:43

Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: WscieklyBizon1 »

Witam.

Jestem nowy na forum, więc wypada się przywitać, co z chęcią czynię - "Witam Was wszystkich". :D

Otóż od jakiegoś czasu myślę nad założeniem sklepu internetowego, a że będę miał teraz dużo wolnego czasu to postanowiłem zebrać trochę informacji. Jakieś ogólne pojęcie i zarysy już zdobyłem, poświęcając sporo czasu na czytanie różnych stron. Jednak chciałbym jakoś zebrać i usystematyzować zdobytą wiedzę. Mam nadzieję, iż mi w tym pomożecie.

Co do handlu, to już jakieś tam doświadczenie posiadam (allegro - moje używane rzeczy szybko sprzedawałem). Wiem oczywiście, że sklep internetowy to poważniejsza sprawa... Ale myślę, iż mój charakter i brak chęci pracy na etacie pozwolą mi osiągnąć sukces (nie lubię być od kogoś zależny, lubię czymś zarządzać, cechy przywódcy , ale nie dyktatora). :lol:
Branży jeszcze nie określiłem dokładnie, ale myślę o np. komputerach i sprzęcie do nich, telefonach, grach komputerowych lub coś podobnego.

Z mojej analizy wynika, że koszty minimalne i obowiązkowe rzeczy to:
- założenie działalności gospodarczej
- założenie rachunku bankowego
- zakup kasy fiskalnej - * tu nie jestem pewien czy na pewno
- wykupienie domeny i serwera
- wykupienie abonamentu na jakieś oprogramowanie sklepu - już mam upatrzone
- opłacenie składki ZUS (2 lata ok. 300 zł, potem 800 zł)
- integracja z hurtownią - znacznie ułatwi handel
- 19% podatku dochodowego (od przychodów)
Nie wymieniłem opakowań, ale o nich też pamiętam.

Opcjonalne to:
- zlecenie wykonania szaty graficznej
- profesjonalny marketing
- itd...
Jeżeli coś przekręciłem, czegoś zapomniałem lub się mylę, to proszę o poprawienie mnie.

Pytań będzie dużo, ale mam nadzieję, że na wszystkie uzyskam odpowiedzi.
1) Pytanie pierwsze i chyba najważniejsze - jak z dochodem sklepu?? Nie chodzi mi tu o jakieś tam zyski dla mnie, bo jestem póki co na utrzymaniu rodziców. Tylko martwią mnie opłaty związane z prowadzeniem sklepu. Ile trzeba mieć obrotu, aby na nie wyrobić?? Po prostu chciałbym nie dokładać do sklepu funduszy, tylko żeby on sam mógł chociaż na siebie zapracować, ba ja mam ograniczony początkowy kapitał.
2) Drugie pytanie wiąże się z pierwszym - jakie są opłaty i ile wynoszą, co muszę uwzględnić przy zakładaniu sklepu?? Prosił by o jakieś dokładniejsze wyszczególnienie z liczbami.
3) Czy muszę/powinienem posiadać kasę fiskalną?? Bo nie do końca wiem - przy oprogramowaniu i muzyce chyba jest wymagana... Słyszałem też o jakimś zwrocie kosztów zakupu kasy fiskalnej, tylko pod pewnymi warunkami (3 lata prowadzenia firmy do 90% lub 700 zł). Czy to prawda?
4) Jak jest prawnie rozwiązane rozliczanie się - z kim i ile?? ZUS, US?? Jak się rozlicza sklep internetowy - chciałbym zaoszczędzić na księgowości, mama by mi pomagała - trochę się zna, ale teraz nie pracuje w tym fachu.
5) Jak jest z zatrudnianiem pracowników lub z wspólnikami, bo brat pewnie by się także tym zajmował, czy jest to możliwe/opłacalne?? A może lepiej samemu figurować prawnie, a brat pomagał by tylko w pakowaniu i takich tam rzeczach, bez uczestniczenia w zawieraniu umów np. z hurtownią itp.?
6) Jak rozwiązane jest płacenie ratalne od strony sprzedawcy np. system Żagiel?? No i serwisy typu przelewy24??
7) Proszę o jakieś szczegóły dotyczące zawierania umów z hurtowniami, kurierem i pocztą.
8) Ile jest marży na towarach, jeżeli planuję mieć możliwie niskie ceny?? Jaki by musiał być obrót, żeby do sklepu nie dokładać. Po jakim czasie pojawią się klienci itp. to pytania za ogólne, ale może i tu ma ktoś coś do powiedzenia??
9) Czy zakup od hurtowni po zamówieniu i brak towaru na magazynie jest dobrym pomysłem?? Bo na początku zakup towaru jest ryzykowny, jeżeli nikt go nie będzie miał zamiaru kupić.
10) Czy strych w bloku (oczywiście ładnie wykończony może być biurem/miejscem do obioru osobistego)??
11) Jak jest, gdy klientowi sprzęt się zepsuje?? On musi odesłać go do mnie, ja do producenta, który naprawi i odesłać?? Kto pokrywa wtedy koszty przesyłki??
12) Jak jest z dotacjami?? Czy można jakąś uzyskać?? Skończyłem liceum i wybieram się na studia, więc z UP jako bezrobotny nie dostanę, a z funduszy UE czy czegoś tam podobnego?? Czy jest trudno?? Na jakich zasadach to się odbywa??

Jeżeli jeszcze coś sobie przypomnę lub będę miał pytania to na pewno odpiszę. Proszę potraktować ten temat bardzo poważnie. Za wszelkie błędy jako początkujący forumowicz przepraszam.
Wiem, że długo wyszło i trochę się rozpisałem, ale mam nadzieję, iż ktoś to przeczytał i udzieli mi odpowiedzi.

Dziękuję i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
agata
Posty: 36
Rejestracja: 29 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: Lublin

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: agata »

Witam,
sporo tych pytań, ale właściwie to dobrze, bo kto pyta nie błądzi.

Jeśli chodzi o kasę fiskalną napisze tylko krótko że jej posiadanie lub nie zależy od uzyskanego przez sklep obrotu.

jeśli chodzi o księgowość na pewno będziesz potrzebował kogoś kto wystawi faktury, zrobi raport kasowe( w przypadku posiadanie kasy fiskalnej)lub kogoś kto Cię ewentualnie tego nauczy. Możesz podesłać mamie propozycję kilku książek:
'podatek dochodowy, księga przychodów i rozchodów'
"Zryczałtowany podatek dochodowy - Ryczałt"
"Podatek VAT"

na pewno ułatwią samodzielne prowadzenie księgowości.
Agencja Interaktywna PR Kreator.Tworzymy kampanie wizerunkowe dla firm w sieci. Specjalizujemy się w copywritingu, piszemy teksty reklamowe na strony www, ulotki i plakaty.Uruchomiliśmy także oprogramowanie dla sklepów internetowych-EpokSystem.pl

inter966
Posty: 1
Rejestracja: 27 maja 2011, 19:23

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: inter966 »

zalożenie dzialalności gospodarczej jeśli chcesz być vatowcem to koszt 170 zl, rachuek bankowy zalożysz za darmo ale potrzebujesz do tego pieczątki firmowej to jakieś 60 zl, kase fiskalną radze kupić od razu bo kiedy sprzedaż bedzie nie wielka latwiej nauczyć sie jej obslugi niż potem jak zamowień bedzie dużo to koszt ok 1000 zl z czego jest zwrot chyba do 700 zl, w przypadku sklepu internetowego polecalabym raczej drukarke fiskalną zamiast kasy to jakieś 1300 zl i ten sam zwrot przysluguje, domene kupisz za grosze - zależy gdzie, hosting radze starannie wybrać bo to strategiczny aspekt twojej dzialalności ok 300 zl, skrypt sklepu i szta graficzna - cena zależy co wybraleś, zus przez pierwsze 2 lata 366,63 zl, tel i internet , księgowość, materialy biurowe, opakowania, prowizje od platności elektronicznych i oczywiście towar, chyba że chcesz to robić na zasadzie że dostajesz zamowienie od klienta i dopiero zamawiasz ale w takim pszypadku pomyśl co ze zwrotami- musisz to wiedzieć. może jeszcze byś potrzebny sprzet fotograficzny i program do obróbki zdjęć ale to zależy jak zorganizujesz prezentacje towaru, Bardszo ważna jest reklama bo od niej zależy czy potencjalni klienci sie dowiedza o sklepie, nowy sklep będzie potrzebowal nakladów...

co do twoich pytań - ustal koszty i planowane przychody ze sprzedaży, pomyśl jak ściągnąć i zatrzymać klientów w sklepie, w sprawach ksiągowości myśle ze mama sobie poradzi pozukaj w necie akademi parp i księgowości internetowej

Traffica
Posty: 26
Rejestracja: 27 kwie 2011, 13:58

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: Traffica »

W zasadzie to odpowiedź na każde z tych pytań masz an forum. Wystarczy tylko poczytać wątki. Polecam też różne artykuły odnośnie działalności w internecie,a konkretnie sprzedaży i założenia sklepu od strony czysto technicznej.

seoart
Posty: 2
Rejestracja: 08 cze 2011, 21:43
Kontakt:

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: seoart »

odnośnie tych minimalnych kosztów to radze się zastanowić. Jeżeli branża konkurencyjna, to koszty dla firmy pozycjonerskiej odczujesz na pewno :P

ekozwierzak
Posty: 39
Rejestracja: 28 lis 2010, 17:13

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: ekozwierzak »

1) Pytanie pierwsze i chyba najważniejsze - jak z dochodem sklepu?? Nie chodzi mi tu o jakieś tam zyski dla mnie, bo jestem póki co na utrzymaniu rodziców. Tylko martwią mnie opłaty związane z prowadzeniem sklepu. Ile trzeba mieć obrotu, aby na nie wyrobić?? Po prostu chciałbym nie dokładać do sklepu funduszy, tylko żeby on sam mógł chociaż na siebie zapracować, ba ja mam ograniczony początkowy kapitał.


Zależy co będziesz sprzedawać i z jakim powodzeniem. Przez pierwsze parę miesięcy radziłabym się liczyć z możliwością dokładania z własnej kieszeni.




3) Czy muszę/powinienem posiadać kasę fiskalną?? Bo nie do końca wiem - przy oprogramowaniu i muzyce chyba jest wymagana... Słyszałem też o jakimś zwrocie kosztów zakupu kasy fiskalnej, tylko pod pewnymi warunkami (3 lata prowadzenia firmy do 90% lub 700 zł). Czy to prawda?


Kasa fiskalna jest wymagana od przekroczenia pewnego progu obrotu (niestety dokładnie nie pamiętam liczb).


4) Jak jest prawnie rozwiązane rozliczanie się - z kim i ile?? ZUS, US?? Jak się rozlicza sklep internetowy - chciałbym zaoszczędzić na księgowości, mama by mi pomagała - trochę się zna, ale teraz nie pracuje w tym fachu.


Osobiście odradzam rozliczanie się na własną rękę, z tego względu, że przepisy ciągle się zmieniają, a za pomyłkę można słono zapłacić. Dodatkowo biuro rachunkowe reprezentuje klienta w US, księgowa jest ubezpieczona od pomyłek, więc jeśli z jej winy US da firmie karę zostaje ona wypłacona z ubezpieczenia, a nie z kieszeni firmy. Dodatkowo siedzenie w coraz większej ilości papierów odciąga właściciela sklepu od prawdziwego celu założenia sklepu- sprzedaży. Lepiej całą energię włożyć w reklamę, obsługę klienta oraz rozwój sklepu niż w martwienie się rozliczeniami. Takie jest moje zdanie.

Jedną z w form rozliczania jest KPiR (księga przychodów i rozchodów).

Trzeba się jeszcze zastanowić, czy chce się być zwolnionym z podatku VAT, czy chce się być VATowcem. W tej kwestii także może doradzić biuro rachunkowe pod kątem, co się bardziej opłaca.


7) Proszę o jakieś szczegóły dotyczące zawierania umów z hurtowniami, kurierem i pocztą.


Nie wiem czy tak samo jest we wszystkich branżach, ale zwykle hurtownia wymaga przesłania skanu dokumentów rejestracyjnych firmy i nie zawiera się umowy.

Jeśli chodzi o kurierów to są trzy opcje:

- umowa z firmą kurierską (dzwoni się do działu handlowego, odpowiada na parę pytań, firma przesyła przygotowaną ofertę, jeśli oferta jest sensowna podpisuje się umowę)
- umowa z serwisem paczkowym
- korzystanie z serwisu paczkowego bez umowy

Na początek polecałabym serwisy paczkowe, ponieważ firmy kurierskie wymagają zwykle zadeklarowania min. wysyłanych paczek, a serwisy nie i zwykle jest taniej.



8) Ile jest marży na towarach, jeżeli planuję mieć możliwie niskie ceny?? Jaki by musiał być obrót, żeby do sklepu nie dokładać. Po jakim czasie pojawią się klienci itp. to pytania za ogólne, ale może i tu ma ktoś coś do powiedzenia??



Marża zależy od tego jaka to branża, jaki producent, jak duża konkurencja jest na rynku itd. Najlepiej rozejrzeć się po hurtowniach, popytać o cenniki i sprawdzić ceny na rynku.


Aby ludzie się pojawili muszą przede wszystkim się dowiedzieć, że taki sklep w ogóle istnieje, więc na początek trzeba trochę zainwestować w reklamę, a aby stali się klientami strona musi wzbudzić ich zaufanie, a asortyment i ceny muszą zachęcić do zakupów.


9) Czy zakup od hurtowni po zamówieniu i brak towaru na magazynie jest dobrym pomysłem?? Bo na początku zakup towaru jest ryzykowny, jeżeli nikt go nie będzie miał zamiaru kupić.



Zależy jakie to produkty. Jeśli nie jest to coś, co może się szybko przeterminować i ma się na tyle pieniędzy aby od razu stworzyć mały magazyn to na pewno wiele by to ułatwiło (m.in. skróciło czas oczekiwania pierwszym klientom na towar, zmniejszyło koszty wysyłki z hurtowni)


Jeśli wybierze się opcję, że część najlepiej sprzedających się produktów ma się na stanie, a resztę zamawia się z hurtowni pod klienta trzeba przede wszystkim na stronie sklepu pokazać co jest na stanie, a co będzie dopiero zamawiane z hurtowni, aby klient sam mógł zdecydować. Dodatkowo trzeba liczyć się z tym, że wydłuży to czas oczekiwania klienta na towar i, że aby się nam opłacało i tak będziemy musieli zamówić od hurtowni więcej i tym samym mrozić sobie pieniądze i powiększać magazyn.


10) Czy strych w bloku (oczywiście ładnie wykończony może być biurem/miejscem do obioru osobistego)??


Moim zdaniem jak najbardziej.Jednak liczy się lokalizacja, ponieważ większość osób nie ma ochoty jeździć na obrzeża miasta. Dobrze jeśli w budynku jest winda, bo wchodzenie na strych przez np 5 pięter po schodach może zniechęcić potencjalnych klientów. Główną zasadą jest łatwo-szybko-przyjemnie.

Awatar użytkownika
sen
Posty: 108
Rejestracja: 15 gru 2010, 13:11

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: sen »

Postaram się opisać jak najlepiej ;)

Jeśli chcesz ograniczyć koszty i zaoszczędzić kilka tysięcy, możesz wykorzystać całkowicie darmowe oprogramowanie do prowadzenia sklepu np. prestashop (patrz moja stopka) system ten jest naprawdę potężny i banalnie prosty w obsłudze, ma spore wsparcie, są fora, strony, poradniki. Jeśli chodzi o szatę graficzną, tu jest trochę trudniej, możesz zrobić coś sam, w sieci jest mnóstwo poradników, możesz też szukać pomocy na forach. Do zabawy grafiką, masz mnóstwo darmowych narzędzi (np. Gimp).
Pamiętaj, że decydując się na płatne rozwiązania, ponosisz koszty każdej wprowadzonej zmiany! Jeśli np. zechcesz kiedyś wprowadzić płatności kartą, będziesz musiał zapłacić za to firmie od której masz oprogramowanie! Niektóre firmy, pobierają dodatkowo prowizje od sprzedaży.

Jeśli chodzi o samo prowadzenie sklepu.
Nie jest to nic trudnego, tak jak prowadzenie normalnego sklepu, z tą różnicą, że jesteś do dyspozycji klienta całą dobę ;)

Co do zarobków, myślę, że nikt nie będzie w stanie powiedzieć Ci ile możesz zarobić, jest tyle czynników, że jest to po prostu niemożliwe.
Koszty prowadzenia działalności już mniej więcej znasz, dolicz sobie jeszcze księgową, w zależności od miasta. Od 120 zł - .... (wpisz ile chcesz) :)

Darko21
Posty: 8
Rejestracja: 08 wrz 2011, 12:15

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: Darko21 »

Co do 6 punktu to niektóre firmy oferujące sklepy internetowe mają w swojej ofercie integrację z systemami ratalnymi i dodatkowo z porównywarkami cen typu ceneo czy nokaut. Dodatkowo musisz zadecydować czy sam zajmujesz się hostingiem, oprawą graficzną itp czy polecasz to firmie. Reklama i pozycjonowanie sklepu to też duże koszta, chyba że zajmiesz się tym sam, ale to jest czasochłonne.

robertbag
Posty: 4
Rejestracja: 08 sty 2013, 21:45

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: robertbag »

Wszechstronne integracje znajdziesz np. w sky-shop i redcart - także z płątnościami online

ipaq
Posty: 3
Rejestracja: 25 paź 2012, 14:39

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: ipaq »

Jeśli chcesz startować ze sklepem - to bez kasy zapomnij :(
W internecie wbrew pozorom wszystko kosztuje, a założenie firmy to kolejne wydatki (ZUS, PIT, VAT Księgowość około 2000 zł).
Oczywiście można mieć darmowy sklep (Presta, OpenCart, czy wg mnie ciągle OK - osCommerce, choć lokalni guru od programowania twierdzą, że kod nieaktualny) - ale to tak jak byś miał dokładnie nic. Nikt go nie znajdzie w gąszczu ponad 20 000 sklepów w Polsce.
Musisz mieć kasę na reklamę - a to jest bardzo drogo (porównywarki, Google, portale typu Onet). O płatnym pozycjonowaniu zapomnij (szkoda kasy) zadziała za 2 lata, a to samo osiągniesz czytając parę poradników.
Płatne systemy też nie wiele warte: RedCart - ma np.: integracje hurtowni ,ale musisz zgodzić się na resztę nie zawsze najfajniejszych rozwiązań. Możesz kupić niezależnie integrację z hurtowniami np. w verosoft.pl (i korzystać ze sklepu darmowego), ale to już kilkadziesiąt złotych miesięcznie. IAI Shop - bardzo drogo, daje parę integracji.

Ja na start bym wybrał iStore (w parze z integracją hurtowni w verosoft.pl lub innej firmie), ale tylko dlatego, że dają integrację z Ceneo za około 4% wartości zamówienia. To jest bardzo uczciwe rozwiązanie - płacisz jak sprzedasz. I od razu (po jakichś 2 tygodniach) jesteś w grze. Płacenie za przekliki w porównywarkach - to dużo kasy i zwykle się nie opłaca.

Pamiętaj prowadzenie sklepu w internecie - tylko brzmi dobrze. W realu to mnóstwo pracy, a jeśli chcesz zaistnieć - to potrzeba miesięcznie inwestować kilka tysięcy złotych minimum.

Powodzenia. :D

Awatar użytkownika
katarynka
Posty: 3
Rejestracja: 22 lut 2013, 13:38
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: katarynka »

jak w każdy interes trzeba inwestować :)

wrighley
Posty: 12
Rejestracja: 30 lip 2013, 15:10

Re: Dużo ogólnych informacji - założenie sklepu

Post autor: wrighley »

niestety czasami sporo kasy to kosztuje :(

ODPOWIEDZ