Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
Czy według Was sklep internetowy musi posiadać koszyk? Czy serwis, za pomocą którego można zamówić produkty, wpisując w mailu ich numery/kody można nazwać sklepem internetowym?
Re: Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
A jak inaczej bez koszyka funkcjonowałby ?? myślę że to duże ułatwienie.
Re: Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
docia, tak jak RAFALM napisał, a raczej zapytał
Rzeczywiście koszyk to duże ułatwienie w sklepie internetowym i istnieje on w prawie wszystkich sklepach internetowych. Są jednak jeszcze sklepy, które nie posiadają koszyka, a nazywają się sklepami internetowymi. Każą zamawiać u siebie produkty za pomocą formularza albo gorzej: mailem. Moim zdaniem takie strony nie powinny siebie nazywać sklepami internetowymi.RAFALM pisze:Czy według Was sklep internetowy musi posiadać koszyk? Czy serwis, za pomocą którego można zamówić produkty, wpisując w mailu ich numery/kody można nazwać sklepem internetowym?
Re: Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
Ostatnio modernizowałem sklep, który nie posiadał koszyka. Jego wprowadzenie zwiększyło sprzedaż o 160%. Innych zmian było sporo więcej i w miarę ich wdrażania sprzedaż dalej rosła - ogólnie zmiana wyglądu sklepu na ładniejszy, dodanie koszyka, kilka ajaxowych bajerów (funkcjonalnych, nie tylko żeby wyglądały) plus trochę kosmetyki spowodowało wzrost sprzedaży o 700% przy wzroście ilości unikalnych użytkowników o ledwie 10-20%.
Re: Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
Spotkałem się ze sklepami, które sprzedawały tylko jeden produkt, i w tym przypadku koszyk nie był konieczny. Jednak jak sklep sprzedaje większą ilość produktów, to jest to już niezbędne.
Re: Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
Wydaje mi się, że koszyk jest niezbędnym minimum. Klienci są leniwi i nie można ich zmuszać do nadmiernego wysiłku, bo już nie wrócą do sklepu...
Poza koszykiem warto również wprowadzić opcje dodaj do schowka (stosowane przez już a może dopiero 44% sklepów internetowych -raport Praktycy.com), warto również dodać sprawdzanie dostępności towaru, gdyż nic tak nie irytuje klienta jak mail zwrotny o braku towaru na magazynie... Wie o tym już 76% sklepów i mam nadzieje ze dołączysz do nich....
Poza koszykiem warto również wprowadzić opcje dodaj do schowka (stosowane przez już a może dopiero 44% sklepów internetowych -raport Praktycy.com), warto również dodać sprawdzanie dostępności towaru, gdyż nic tak nie irytuje klienta jak mail zwrotny o braku towaru na magazynie... Wie o tym już 76% sklepów i mam nadzieje ze dołączysz do nich....
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2009, 15:35
- Kontakt:
Re: Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
Z tego co zauważyłem to duża część katalogów sklepów internetowych nie akceptuje wpisów stron nie posiadających koszyka, z wytłumaczeniem, że taka strona to nie sklep - więc nawet dla tego względu warto koszyk mieć.
Drzewa i krzewy ozdobne - mój sklep internetowy z młodymi (tanimi) sadzonkami
Re: Czy sklep internetowy musi posiadać koszyk?
Oczywiście, że sklep musi mieć koszyk, jeśli nie ma to nie jest sklepem internetowym.