Witam
Rozejrzałem się po Forum i nie jestem pewny czy ten temat ląduje w dobrym Dziale.
Gdyby nie to ... poproszę Admina o wsparcie i pobłażliwość.
Pytanie do sprzedających czyli właścicieli e-sklepów.
W jaki sposób rozliczacie koszty wysyłki przez Pocztę Polską jeżeli chodzi o VAT i
czy doliczacie koszty opakowań, wypełniaczy, znaczków, taśmy, papieru i co tam jeszcze.
W końcu trochę tego się nazbiera w miesiącu.
Drugie pytanie dotyczy rozliczenia próbek ( sampli ) w fakturach.
Zwykle są z nadrukiem - "not for sale" - ale zdarza się, że zwykle potrzebną ilość trzeba zakupić !
Wygląda na to, że "not for sale" jest dla klienta a nie dla sprzedawcy więc jak to zrzucić potem ze stanu
ew. jak to uwidocznić na FV ?
Zdaje się, że nie można podać ceny 0,00 zł tym bardziej jeżeli ponieśliśmy koszty związane z zakupem.
Jak sobie z tym poradziliście ?
P.
Koszty wysyłki i np. próbki towaru.
Re: Koszty wysyłki i np. próbki towaru.
Poczta Polska (więc i Pocztex) jest zwolniona z VAT - możesz odliczyć wyłącznie od dochodowego na podstawie ich faktur. Nie zmienia to faktu, że Ty musisz płacić VAT od kwoty wpłaconej przez klienta na wysyłkę.Przemcio71 pisze:W jaki sposób rozliczacie koszty wysyłki przez Pocztę Polską jeżeli chodzi o VAT i
czy doliczacie koszty opakowań, wypełniaczy, znaczków, taśmy, papieru i co tam jeszcze.
W końcu trochę tego się nazbiera w miesiącu.
Na fakturze nie uwzględniasz, chyba że kupujący miał możliwość wyboru towaru z gratisem - wtedy jest to traktowane jako zestaw - jeśli nie miał to masz tylko obowiązek prowadzenia ewidencji pozwalającej na zidentyfikowanie kto co dostał. Przepisy nie określają formy ewidencji, może być choćby arkusz w excelu czy zeszyt z notatkami.Przemcio71 pisze: Drugie pytanie dotyczy rozliczenia próbek ( sampli ) w fakturach.
Zwykle są z nadrukiem - "not for sale" - ale zdarza się, że zwykle potrzebną ilość trzeba zakupić !
Wygląda na to, że "not for sale" jest dla klienta a nie dla sprzedawcy więc jak to zrzucić potem ze stanu
ew. jak to uwidocznić na FV ?