Mega afera w e-handlu
Mega afera w e-handlu
Zachęcam do artykułu http://www.rp.pl/artykul/67344,685220-B ... d-sad.html Czy ktoś z Was otrzymał takiego maila? Ja na szczęście nie.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 lip 2011, 03:13
Re: Mega afera w e-handlu
W związku z możliwością popełnienia przestępstwa stypizowanego w Art. 286 kk w zbiegu z Art. 191. kk przez Tarnowskiego Radcę Prawnego oraz osoby które reprezentuje w postępowaniu przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w przedmiocie pozwów o uznanie za niedozwolone postanowień umownych stosowanych we wzorcach zamieszczonym na stronach internetowych przedsiębiorców zajmujących się handlem za pośrednictwem internetu,
zawiadamiamy,
że Kancelaria Doradztwa Prawnego KMPA Polska we współpracy z renomowanymi Krakowskimi kancelariami Radcowskimi i Adwokackimi przyjmuje zgłoszenia przedsiębiorców, których słuszne prawa mogły zostać w wyniku wskazanego działania naruszone.
KMPA Polska działając na terenie całego kraju, świadczy już pomoc prawną dla kilkunastu podmiotów których interes prawny mógł zostać naruszony i podejmie się reprezentacji dalszych podmiotów.
Wszystkie osoby, przeciwko którym wystąpił w/w Tarnowski Radca Prawny i chcą dochodzić przysługujących im praw proszone są o telefoniczny bądź mailowy kontakt z pracownikami KMPA Polska pod numerami:
tel. +48 12 346 45 06
tel. +48 12 346 44 85
tel. +48 12 357 56 99
tel. +48 12 357 50 65
lub kontakt mailowy na adres: info@kmpa.pl.
zawiadamiamy,
że Kancelaria Doradztwa Prawnego KMPA Polska we współpracy z renomowanymi Krakowskimi kancelariami Radcowskimi i Adwokackimi przyjmuje zgłoszenia przedsiębiorców, których słuszne prawa mogły zostać w wyniku wskazanego działania naruszone.
KMPA Polska działając na terenie całego kraju, świadczy już pomoc prawną dla kilkunastu podmiotów których interes prawny mógł zostać naruszony i podejmie się reprezentacji dalszych podmiotów.
Wszystkie osoby, przeciwko którym wystąpił w/w Tarnowski Radca Prawny i chcą dochodzić przysługujących im praw proszone są o telefoniczny bądź mailowy kontakt z pracownikami KMPA Polska pod numerami:
tel. +48 12 346 45 06
tel. +48 12 346 44 85
tel. +48 12 357 56 99
tel. +48 12 357 50 65
lub kontakt mailowy na adres: info@kmpa.pl.
Re: Mega afera w e-handlu
O co chodzi z tym zapisem:
"sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie powstałe z winy kuriera."
"sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie powstałe z winy kuriera."
Re: Mega afera w e-handlu
sen też się nad tym zastanawiałam. Dlaczego takim zapisem sklep szkodzi konsumentowi? Przecież wiadomo, że jeśli dostawa się opóźni przez pocztę czy kuriera to sklep nie powinien ponosić odpowiedzialności!sen pisze:O co chodzi z tym zapisem:
"sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie powstałe z winy kuriera."
Re: Mega afera w e-handlu
U nas wszystko jest możliwe. Prawo mamy tak chore, że i taki zapis może tam być.
Re: Mega afera w e-handlu
sen w 100% się z Tobą zgadzam. Nie dziwię się, że wiele firm (w tym i sklepów internetowych) jest zarejestrowanych za granicą.
Re: Mega afera w e-handlu
Na szczęście znalazła się już kancelaria, która ma na celu ochronę właścicieli tych sklepów. Każdy kto potrzebuje pomocy w tej sprawie powinien zgłosić się tutaj: http://ochronaecommerce.pl/ Prowadzą już sprawy tego typu, także na pewno będą umieli każdemu pomóc.
Re: Mega afera w e-handlu
Polina, wiemy już, ta kancelaria napisała już posta w tym wątku. Super, że znalazła się taka kancelaria. Ja kontaktowałam się już ze znajomym, który dostał niestety tego maila.
Re: Mega afera w e-handlu
O kurcze, no to sprawa wygląda chyba nieciekawie ale wydaje się, że sklepy mają się jak bronić. No i w necie widziałam już wiele artykułów w tym temacie - miedzy innymi ten: http://www.wprost.pl/ar/252537/Mega-afera-w-e-handlu/
Zastanawiam się jak może zakończyć się ta sprawa.
Zastanawiam się jak może zakończyć się ta sprawa.
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 04 sty 2011, 18:50
- Kontakt:
Re: Mega afera w e-handlu
Witamsen pisze:O co chodzi z tym zapisem:
"sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie powstałe z winy kuriera."
Chodzi o to ze Klient ma z Tobą umowę zakupu z której trzeba się wywiązać, poczta czy też kurier jest podmiotem trzecim. W razie opóźnienia poczta nie wywiązuje się wobec Ciebie dlatego nie wolno tego przerzucać na Klienta. Dodatkowo są przepisy które jasno określają ile dni (chyba 30 o ile się nie mylę) maksymalnie sklep ma na dostarczenie towaru.
pozdrawiam
Re: Mega afera w e-handlu
Czyli rozumiem, że znowu sklepy zostały wykolegowane? Dostawca nawala i to ja mam ponosić odpowiedzialność?
Wychodzi na to, że sklep ma na głowie wszystko, nawet rzeczy, na które nie ma kompletnie wpływu!
To jest paranoja! Gdyby to był mój transport(samochód, kierowca) to odpowiedzialność jest po mojej stronie, to oczywiste, ale jeśli korzystam np. z poczty, to nie mam żadnego wpływy na jakość usługi!Jeszcze mogło by to mieć sens w przypadku gry sklep ma podpisaną umowę z PP.
Wychodzi na to, że sklep ma na głowie wszystko, nawet rzeczy, na które nie ma kompletnie wpływu!
To jest paranoja! Gdyby to był mój transport(samochód, kierowca) to odpowiedzialność jest po mojej stronie, to oczywiste, ale jeśli korzystam np. z poczty, to nie mam żadnego wpływy na jakość usługi!Jeszcze mogło by to mieć sens w przypadku gry sklep ma podpisaną umowę z PP.
Re: Mega afera w e-handlu
Chodzi o to, że to Ty masz umowę z kurierem/Pocztą Polską, Ty wysyłasz przesyłkę, więc Ty możesz rościć sobie prawo do odszkodowania za niedostarczenie bądź uszkodzenie przesyłki. Klient jest tylko odbiorcą, przecież nie każesz mu latać na pocztę się kłócić...
Sklep z herbatą - najlepszy sklep z herbatą w internecie
Re: Mega afera w e-handlu
No każe właśnie, bo nie mam innego wyjścia....
Ostatnio miałem (pierwszy raz) sytuacje, że listonosz nie dostarczył paczki i nie zostawił awiza, złożyłem reklamacje a paczkę wysłałem jeszcze raz do klienta.
Ale nie zmienia to faktu, że ja nie mam najmniejszego wpływu na działanie PP a muszę brać odpowiedzialność. Gdybym miał umowę z PP to inna rozmowa.
Ostatnio miałem (pierwszy raz) sytuacje, że listonosz nie dostarczył paczki i nie zostawił awiza, złożyłem reklamacje a paczkę wysłałem jeszcze raz do klienta.
Ale nie zmienia to faktu, że ja nie mam najmniejszego wpływu na działanie PP a muszę brać odpowiedzialność. Gdybym miał umowę z PP to inna rozmowa.
Re: Mega afera w e-handlu
Nie masz wpływu, jasne, ale to Ty wysyłasz więc to Twój interes aby składać reklamacje. Nie możesz powiedzieć klientowi, że wysłałeś i masz go gdzieś, niech sam sobie załatwia.
Sklep z herbatą - najlepszy sklep z herbatą w internecie
Re: Mega afera w e-handlu
Ta sprawa rzeczywiście budzi bardzo wiele emocji. Wygląda na to, że problem polega w obowiązujących w naszym karju przepisach prawnych. Nawet jeśli w regulaminach sklepów internetowych znalazły się informacje, których tam nie powinno być to pierwszym krokiem powinno być upomnienie a nie od razu grożenie sądem i grzywną finansową. W sieci pojawiło się wiele informacji na temat tego, że może to być próba oszustwa czy wyłudzenia pieniędzy. Jeśli wierzyć temu co piszą w sieci przeciw temu Panu zostanie wszczęte postępowanie, według informacji podanych przez serwis radcy prawni z OIRP mają sprawdzić czy ów mecenas nie naruszył prawa wysyłając masowe wiadomości z żądaniem zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych. Jeśli rzeczywiście doszło do nadużycia to w przeciągu dwóch najbliższych tygodni zapewne dowiemy się o tym.
Agencja Interaktywna PR Kreator.Tworzymy kampanie wizerunkowe dla firm w sieci. Specjalizujemy się w copywritingu, piszemy teksty reklamowe na strony www, ulotki i plakaty.Uruchomiliśmy także oprogramowanie dla sklepów internetowych-EpokSystem.pl