Zniszczony towar

Reklamacje, zwroty itp.
Zakupoholiczka
Posty: 54
Rejestracja: 08 lut 2011, 19:03

Re: Zniszczony towar

Post autor: Zakupoholiczka »

skleptajski, masz rację. Sprzedający powinien sprawdzać dokładnie produkt przed wysłaniem. Wydaje mi się, że w dużych sklepach, gdzie tych przesyłek jest bardzo dużo, po prostu część towarów (wadliwych) im umyka i stąd problem.

swenNL
Posty: 139
Rejestracja: 19 wrz 2009, 09:33

Re: Zniszczony towar

Post autor: swenNL »

Zakupoholiczka pisze:skleptajski, masz rację. Sprzedający powinien sprawdzać dokładnie produkt przed wysłaniem. Wydaje mi się, że w dużych sklepach, gdzie tych przesyłek jest bardzo dużo, po prostu część towarów (wadliwych) im umyka i stąd problem.
Ja sobie tego nie wyobrażam, np. jak miałbym sprawdzić komputer przed wysłaniem albo inny sprzęt elektroniczny lub AGD (np. pralkę). Moim zdaniem to niewykonalne.

Zakupoholiczka
Posty: 54
Rejestracja: 08 lut 2011, 19:03

Re: Zniszczony towar

Post autor: Zakupoholiczka »

Nie no sprzęt RTV czy AGD rzeczywiście trudno sprawdzić, ale inne towary, np. ubrania bardzo łatwo.

padre
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2011, 14:56

Re: Zniszczony towar

Post autor: padre »

Nie takie proste sprawdzić otrzymaną przesyłkę przed zapłatą kurierowi!
Ostatnio zakupiłem kocioł c.o.niestety nie mogłem odpakować go zanim nie zapłaciłem kurierowi,po odpakowaniu okazał się być uszkodzony ,spisaliśmy protokół szkody i zostałem z przesyłką a kurier pojechał w siną dal :evil:
Złożyłem reklamację u sprzedawcy który uznał ją w całości ( choć nie bez pewnych oporów i kręcenia)i obiecał wymienić bez zwłoki kocioł na swój koszt....ale co się nadenerwowałem to moje
pzdr.

Zakupoholiczka
Posty: 54
Rejestracja: 08 lut 2011, 19:03

Re: Zniszczony towar

Post autor: Zakupoholiczka »

padre pisze:Nie takie proste sprawdzić otrzymaną przesyłkę przed zapłatą kurierowi!
Ostatnio zakupiłem kocioł c.o.niestety nie mogłem odpakować go zanim nie zapłaciłem kurierowi,po odpakowaniu okazał się być uszkodzony ,spisaliśmy protokół szkody i zostałem z przesyłką a kurier pojechał w siną dal :evil:
Złożyłem reklamację u sprzedawcy który uznał ją w całości ( choć nie bez pewnych oporów i kręcenia)i obiecał wymienić bez zwłoki kocioł na swój koszt....ale co się nadenerwowałem to moje
pzdr.
A, no właśnie, przecież jak się płaci kurierowi, to nie można wcześniej otworzyć przesyłki. Dobrze, że sprzedawca uznał Ci to w całości. Najgorsze jest to, że kurcze człowiek czeka na przesyłkę, a potem okazuje się, że nie może z niej skorzystać, bo musi czekać na nową. :(

TOM
Posty: 52
Rejestracja: 07 gru 2010, 10:15

Re: Zniszczony towar

Post autor: TOM »

Zakupoholiczka pisze:A, no właśnie, przecież jak się płaci kurierowi, to nie można wcześniej otworzyć przesyłki.
No właśnie masz rację - trochę to dziwne. Sprzedawcy muszą uznawać reklamacje nawet, kiedy wykryje się wadę nawet już po wizycie kuriera, bo inaczej to jest bez sensu....

jarek8008
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2012, 11:11

Re: Zniszczony towar

Post autor: jarek8008 »

Jak towar jest zniszczony to z reguły można go oddać...

Awatar użytkownika
jupither.pl
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2012, 12:40

Re: Zniszczony towar

Post autor: jupither.pl »

Mańka pisze:
swenNL pisze:
Mańka pisze:Wydaje mi się, że nie możesz zwrócić. Powinnaś otworzyć towar w obecności kuriera i wtedy po prostu nie przyjełabyś towaru.
Sprawdzanie towaru w obecności kuriera jest bardzo kłopotliwe. Szczególnie np. kiedy jest to sprzęt elektroniczny, który trzeba porządnie przetestować.

A co w przypadku, kiedy np. po sprawdzeniu przy kurierze okaże się, że towar ma wadę? Kurier zabiera paczkę i bezpłatnie zawozi do sklepu? Czy płaci za to klient??
Tak, bezpłatnie. Tak mi się przynajmniej wydaje. Po prostu nie przyjmujesz towaru, bo nie jest on zgodny z zamówieniem, czyli jest wadliwy.
Niestety nie jest to bezpłatne, przynajmniej jeśli chodzi o przewoźnika UPS - w przypadku przesyłki za pobraniem przed sprawdzeniem towaru należy opłacić kwotę łączną i dopiero potem kurier łaskawie pozwoli na sprawdzenie towaru, jeśli towar jest wadliwy, ma braki trzeba zapłacić kurierowi za zwrot/odesłanie przedmiotu do nadawcy (sklepu).
Problemy są też podczas chęci sprawdzenia towaru już opłaconego (z góry) zależy to oczywiście od osoby (kuriera) która dostarcza towar, jednak najczęściej słyszy się: proszę najpierw podpisać odbiór (błąd - po podpisaniu kurier zostawi nas z ręką w ...), nie mam czasu, muszę dostarczyć kolejne przesyłki itp. jakby miał coś do powiedzenia w tej kwestii.
Podsumowując - za zwrot płacimy z własnej kieszeni, przy czym przesyłki kurierskie wcale nie są takie wygodne jakby się wydawało, a ponadto drogie.

Awatar użytkownika
c2h5oh
Posty: 192
Rejestracja: 04 kwie 2008, 16:05

Re: Zniszczony towar

Post autor: c2h5oh »

Kurier przed pokwitowaniem odbioru/opłaceniem ewentualnego pobrania może pozwolić adresatowi obejrzeć przesyłkę z zewnątrz i ocenić jej stan. Tylko tyle.

Firmy kurierskie nie pozwalają na sprawdzenie zawartości przesyłki zanim pokwitujesz odbiór z jednego, konkretnego powodu: jeśli coś się będzie nie tak (i nie mówię tu nawet o uszkodzonej / niewłaściwej zawartości, ale nawet o towarze, który klientowi się nie podoba) to kurier zostanie z rozbebeszoną przesyłką.

Czyli:
1. Kwitujesz odbiór (i płacisz, jeśli to pobranie).
2. Przy kurierze otwierasz przesyłkę i sprawdzasz w poszukiwaniu uszkodzeń mechanicznych / braków.
3. Jeśli coś się nie zgadza/zawartość jest uszkodzona spisujesz protokół szkody przy kurierze. Nie pozwól kurierowi odjechać - ma obowiązek zostać i protokół spisać, a taki spisany od razu bardzo ułatwia reklamację sprzedawcy (i przyspiesza rozpatrzenie Twojej).

Brak protokołu nie uniemożliwia kupującemu reklamowania towaru (ba, taki zapis w regulaminie sprzedaży to klauzula niedozwolona). W praktyce jednak zdecydowanie lepiej taki protokół sporządzić, bo ułatwia i przyspiesza sprawę.

Awatar użytkownika
jupither.pl
Posty: 16
Rejestracja: 23 maja 2012, 12:40

Re: Zniszczony towar

Post autor: jupither.pl »

c2h5oh pisze:Firmy kurierskie nie pozwalają na sprawdzenie zawartości przesyłki zanim pokwitujesz odbiór z jednego, konkretnego powodu: jeśli coś się będzie nie tak (i nie mówię tu nawet o uszkodzonej / niewłaściwej zawartości, ale nawet o towarze, który klientowi się nie podoba) to kurier zostanie z rozbebeszoną przesyłką.
Fakt... w tym wypadku jestem skłonna przyznać rację kurierowi, a raczej przewoźnikowi i ustalonym przepisom, tylko mierzi mnie podejście większości osób zatrudnionych w takich firmach (doręczycieli), zachowanie pozbawione kultury osobistej i traktowanie odbiorcy jak wrzód... na wiadomym miejscu. Praca kuriera z pewnością nie jest wymarzonym zawodem i nie oczekuję kłaniania się w pas, wystarczy zwykła ludzka otwartość na zaistnienie możliwych sytuacji w tym zawodzie. Pominę agresywne zachowania odbiorców, bo to skutkuje takim samym odzewem. Ciśnienie podnosi mi jedynie odzywka - nie mam czasu, mam innych klientów w momencie kiedy chcę sprawdzić zawartość paczki.

Awatar użytkownika
c2h5oh
Posty: 192
Rejestracja: 04 kwie 2008, 16:05

Re: Zniszczony towar

Post autor: c2h5oh »

Kurier ma czas znaleźć. Jak nie znajdzie to dzwonisz do centrali i wróci (albo będzie szukał nowej pracy).

Cruc
Posty: 2
Rejestracja: 29 lis 2014, 02:47

Re: Zniszczony towar

Post autor: Cruc »

Zależy wszytsko od kuriera,ostatnio zamówiłem szklany towar, z kumplem sie zagadałem, dopiero po kwadransie od wyjści kuriera z domu, zajrzałem do paczki. Potłuczony serwis do kawy. Zadzwoniłem do kuriera spisaliśmy protokół i dało się wszystko odkręcić, zależy od człowieka.

Awatar użytkownika
c2h5oh
Posty: 192
Rejestracja: 04 kwie 2008, 16:05

Re: Zniszczony towar

Post autor: c2h5oh »

Cruc pisze:Zależy wszytsko od kuriera [..]
I uporu adresata przesyłki. Kurier ma obowiązek umożliwić mu spisanie protokołu, jak nie chce dzwonić do centrali i tyle.


ODPOWIEDZ