Strona 1 z 1

Mailing jako forma reklamy

: 04 lut 2009, 13:52
autor: RAFALM
Czy ktoś z was, właściceli sklepów, zamawiał kiedykolwiek mailing jako formę reklamy? Jeżeli tak, to gdzie i jaki, mniej więcej, był tego koszt? Zastanawiam się, jaka jest tego skuteczność i czy opłaca się w to inwestować.

Re: Mailing jako forma reklamy

: 04 lut 2009, 18:12
autor: Ania
Ja dużo czytałam o mailingu i powiem szczerze, że bałabym się skorzystać z takiej formy reklamy. Moim zdaniem nigdy nie masz pewności, że osoby, które otrzymają maila, naprawdę wyraziły zgodę na otrzymywanie tego typu maili.

Re: Mailing jako forma reklamy

: 05 lut 2009, 10:08
autor: RAFALM
Masz rację - 100% pewności nigdy nie ma, dlatego mnie interesowałyby raczej jakieś poważne, wiarygodne firmy, które będą w stanie udokumentować źródło swojej bazy danych.

Sam wiem, że nie jest miło, jak otrzymuje się niechciane oferty, dlatego mailing, który ewentualnie bym zamówił, musiałby być wycelowany w konkretną grupę odbiorców.

Re: Mailing jako forma reklamy

: 05 lut 2009, 10:19
autor: bawik_pl
A ja słysząłem, że jest to niedoceniona forma reklamy. Albo może inaczej, już niedoceniona odkąd spam zgląda do naszych skrzynek, wszystkie reklamy są traktowane właśnie jako spam.

Re: Mailing jako forma reklamy

: 09 lut 2009, 09:57
autor: RAFALM
Zdaje sobie sprawę, że w dobie spamu skuteczność tej formy reklamy nie jest bardzo duża, jednak chciałbym spróbować i przekonać się osobiście. Nieraz wystarczy zdobyć kilku klientów, którzy mogą się stać naszymi stałymi odbiorcami przez długi czas, żeby reklama się opłacała.

Re: Mailing jako forma reklamy

: 09 lut 2009, 20:32
autor: c2h5oh
Dobrze zrobiony mailing jest szalenie skuteczny - bywa, że współczynnik konwersji sięga nawet kilku procent. Jest jednak jedno ale: mailing musi być bardzo, bardzo dopasowany do odbiorców.
Puszczanie go od tak, na żywioł, do jak największej ilości użytkowników nic nie da.

Jeśli chodzi o samą bazę adresów i wysyłanie mailingu to najprościej i najbezpieczniej skorzystać z usług jednej z agencji reklamowych (Adnet, Arbomedia, itp). Minus, że dość drogo - zwykle ok 60zł / 1000 maili.

Re: Mailing jako forma reklamy

: 11 lut 2009, 09:44
autor: RAFALM
A co dokładnie określa się terminem współczynnik konwersji? Ile procent osób zareaguje na reklamę? Czy może ile osób dokona zakupu?

Re: Mailing jako forma reklamy

: 14 lut 2009, 00:12
autor: c2h5oh
W przypadku mailingu jest to ilość zakupów na 100 wysłanych maili.

Re: Mailing jako forma reklamy

: 14 lut 2009, 23:36
autor: RAFALM
aha, dzięki, już wiem wszystko :)

Re: Mailing jako forma reklamy

: 14 maja 2009, 20:13
autor: Przemek
Tak zgadzam się z tym, ze trzeba najpierw wybrać odpowiednia grupę docelową i dla niej specjalnie opracować mailing i najlepiej zlecić to jakiejś dobrej agencji reklamowej.