Mailing jako forma reklamy

Ogólne dyskusje na temat prowadzenia sklepu internetowego.
RAFALM
Posty: 63
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:32

Mailing jako forma reklamy

Post autor: RAFALM »

Czy ktoś z was, właściceli sklepów, zamawiał kiedykolwiek mailing jako formę reklamy? Jeżeli tak, to gdzie i jaki, mniej więcej, był tego koszt? Zastanawiam się, jaka jest tego skuteczność i czy opłaca się w to inwestować.

Ania
Posty: 6
Rejestracja: 04 lut 2009, 14:11

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: Ania »

Ja dużo czytałam o mailingu i powiem szczerze, że bałabym się skorzystać z takiej formy reklamy. Moim zdaniem nigdy nie masz pewności, że osoby, które otrzymają maila, naprawdę wyraziły zgodę na otrzymywanie tego typu maili.

RAFALM
Posty: 63
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:32

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: RAFALM »

Masz rację - 100% pewności nigdy nie ma, dlatego mnie interesowałyby raczej jakieś poważne, wiarygodne firmy, które będą w stanie udokumentować źródło swojej bazy danych.

Sam wiem, że nie jest miło, jak otrzymuje się niechciane oferty, dlatego mailing, który ewentualnie bym zamówił, musiałby być wycelowany w konkretną grupę odbiorców.

bawik_pl
Posty: 3
Rejestracja: 18 kwie 2008, 15:28
Kontakt:

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: bawik_pl »

A ja słysząłem, że jest to niedoceniona forma reklamy. Albo może inaczej, już niedoceniona odkąd spam zgląda do naszych skrzynek, wszystkie reklamy są traktowane właśnie jako spam.

RAFALM
Posty: 63
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:32

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: RAFALM »

Zdaje sobie sprawę, że w dobie spamu skuteczność tej formy reklamy nie jest bardzo duża, jednak chciałbym spróbować i przekonać się osobiście. Nieraz wystarczy zdobyć kilku klientów, którzy mogą się stać naszymi stałymi odbiorcami przez długi czas, żeby reklama się opłacała.

Awatar użytkownika
c2h5oh
Posty: 192
Rejestracja: 04 kwie 2008, 16:05

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: c2h5oh »

Dobrze zrobiony mailing jest szalenie skuteczny - bywa, że współczynnik konwersji sięga nawet kilku procent. Jest jednak jedno ale: mailing musi być bardzo, bardzo dopasowany do odbiorców.
Puszczanie go od tak, na żywioł, do jak największej ilości użytkowników nic nie da.

Jeśli chodzi o samą bazę adresów i wysyłanie mailingu to najprościej i najbezpieczniej skorzystać z usług jednej z agencji reklamowych (Adnet, Arbomedia, itp). Minus, że dość drogo - zwykle ok 60zł / 1000 maili.

RAFALM
Posty: 63
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:32

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: RAFALM »

A co dokładnie określa się terminem współczynnik konwersji? Ile procent osób zareaguje na reklamę? Czy może ile osób dokona zakupu?

Awatar użytkownika
c2h5oh
Posty: 192
Rejestracja: 04 kwie 2008, 16:05

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: c2h5oh »

W przypadku mailingu jest to ilość zakupów na 100 wysłanych maili.

RAFALM
Posty: 63
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:32

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: RAFALM »

aha, dzięki, już wiem wszystko :)

Przemek
Posty: 5
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:00

Re: Mailing jako forma reklamy

Post autor: Przemek »

Tak zgadzam się z tym, ze trzeba najpierw wybrać odpowiednia grupę docelową i dla niej specjalnie opracować mailing i najlepiej zlecić to jakiejś dobrej agencji reklamowej.

ODPOWIEDZ